Opel Zafira 2001: Schade Motor



  • opc8275 @ 15/08/2007, 09:47

    Opel Zafira
    bouwjaar: 2001
    brandstof: Y20DTH
    motorcode: Y20DTH

    Wij hebben hier een zafira a met Y20DTH motor 2001 120.000 km ; deze wagen is altijd goed onderhouden ; nu is hij alrijdend stil gevallen en er zijn 5 tuimelaars gebroken ; de ketting lijkt in orde ; heeft iemand een idee van de oorzaak ? Heb dit nog niet meegemaakt bij zo'n 20TD
    bij het starten hoor je dat er geen compressie is


  • venedijk @ 15/08/2007, 19:37

    de tuimelaars gaan ook stuk bij overtoeren, teveel olie??

  • opc8275 @ 15/08/2007, 19:44

    neen , oliepeil is oké

  • MAXIM @ 04/09/2007, 20:46

    staat v:d turbo ?
    mogelijk heeft deze olie in de inlaat gepompt waardoor hij op hol is ggaan ?
    succes

  • opc8275 @ 04/09/2007, 21:32

    de motor is nie op hol geslaan !!

  • Opeltje @ 04/09/2007, 22:03

    ooit nieuwe pomp gemonteerd? dus distributie timing ev niet ok? zou ik zowiezo eerst controleren voordat je de boel lostrekt....overigens komen afgebroken kleppen ook voor....

  • opc8275 @ 05/09/2007, 21:40

    we gaan de motor nie opendoen maar van de eerste keer een okkasiemotor monteren ; pomp is nog nie vervangen ; ik denk ook aan gebroken kleppen ;
    zou het trouwens lukken om een X20DTL motor te monteren in een Y20DTH 2001 zafira ?

  • Opeltje @ 05/09/2007, 22:33

    een dtl en een dth motor is inwendig geheel anders opc!!!!! zuigersvorm en lagers zijn anders helaas....en natuurlijk de pomp en de verstuivers en de turbo....en ik meen de compressie einddruk...maar het past natuurlijk wel............

  • opc8275 @ 05/09/2007, 22:44

    Ik zou een complete X20DTL motor in een Y 20DTH zafira steken , en enkel de pomp van de Y20DTH OP de X20DTL monteren ; denk wel dat het moet lukken

  • Opeltje @ 06/09/2007, 17:59

    officieel kunnen de dtl zuigers de versuiverdruk niet aan meen ik...dus als je gaten in je zuigers brand is het jullie eigen schuld he.....je moet de pomp EN VERSTUIVERS overbouwen.....deze zijn ook anders bij een dth...

  • opc8275 @ 06/09/2007, 21:12

    De pomp van een X20DTL EN Y20DTH heeft geen verschil , tenzij de emissie van beide types ; NC8 of NT 9 ; Mmisschien ga ik de stuurdoos verwisselen ook van een X20DTL ; ofwel opnieuw sps -en

  • Opeltje @ 06/09/2007, 21:47

    een pomp van een y en x motor is wel degelijk anders. zelfs de stekkers al.....en zeker weten de einddrukken...maargoed ik hoop dat het goedgaat. bij een taxi en klantenauto bij ons is het niet gelukt....liep naar een weekje kapot met een gat in de zuiger.....

  • gipknows @ 07/09/2007, 20:28

    ik heb ook een keer een X20DTL omgeboud naar een y20DTH.

    ik heb de DTL pomp ge sps't naar DTH.
    en het uitlaat spruitsuk over gezet van de kapotte DTH samen met de turbo van een DTH.
    het werkt allemaal wel maar je verneemt toch dat er te weinig vermogen is .
    motor draait nog steeds en geen problemen (klant heeft tot nu toe nog geen klachten)

    verder ga ik met opeltje mee(wat hij schrijft bedoel ik). laat je nog even weten of het goed komt.

    suc6 gipknows

  • opc8275 @ 07/09/2007, 20:52

    oké , kga dan toch een beetje opletten ; heb nog een y20DTH motor staan maar van 2004 , dus moet ook pomp overbouwen en ook de complete inlaat

  • razorblade @ 14/09/2007, 21:50

    weet niet of je de motor al hebt vervangen maar kun je niet zien dat de nokkenas is versleten (om welke oorzaak dan ook). heb laatst toevallig weer is een dtl gehad. die liep dan nog wel maar half. slepers gewoon gebroken door slijtage. slepers en nokkenas vervangen en gaan ermee. (en bijna 400.000km op de teller he) is ff een idee. trouwens vaker gedaan hoor ook bij dth.

  • Jobmotive
  • Overwg Olie
  • jobmotive2
  • obdpartners
  • Hippored
  • smeets solutions