Audi 80 1992: tik in motor

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2300

Ik heb een audi 80 2.3 vijfcilinder b.j.92
met een tik in de motor . Het geluid lijkt op een kantelende zuiger .Het geluid doet zich niet altijd voor .Soms is het zelfs voor twee weken weg .
Alle klepstoters zijn vervangen ,motorblok is gereinigd,olie en nieuw filter,vacuumpomp en pen zijn nieuw .

anne_m

Geplaatst door anne_m (0) , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

medebikkel (0), 22 jaar geleden

ik heb dezelfde motor met hetzelfde probleem... als ik mijn uitlaatgas reductie klepje(zo noem ik het) lostrek d.w.z. het stekkertje ervan dan is het over ........het is dus volgens mij een klepperend relais of vies relais of vonkend relais of.... moet je die stekker ook maar eens lostrekken wil je de plaats precies weten dan moet je maar even mailen dan leg ik hem duidelijk uit.... :) het is wel een fijn motortje hé zo'n vijfpitter ik heb er alleen een coupé omheen staan.... )

Ludo6706 (0) PRO, 21 jaar geleden

veel voorkomend op 5 cylinder - benzine met onderdrukpomp voor servorem.
Wanneer het lawaai verdwijnt bij pompend remmen dient de onderdrukpomp te worden vervangen.

cyberico (0), 21 jaar geleden

Hoi ik had last van de zelfde tik en het bleek inderdaad de vacuumpomp te zijn ,echter het is niet nodig deze te vervangen ,hij is er zo af en dan maak je hem open en maak je hem helemaal schoon van binnen,het komt namelijk omdat de pen van het zuigertje die door je nokkenas aangedreven wordt een beetje moeilijk beweegt ,waardoor hij gaat zweven over de nok van je nokkenas ,hij kan het als het ware niet bijhouden.
is de moeite waart om dit te proberen want een nieuwe kost 700 piek

stephan11142 (0), 21 jaar geleden

een bekend geluid bij een audi 100,
deze heeft buiten de vacuum-pomp, ook nog een gewone
aansluiting op het spruit-stuk.
de vacuum-pomp zal in dit geval gewoon kunnen worden
uitgeschakeld, en het vacuum van het spruitstuk zal dit
wel alleen afkunnen.
dit al meerdere keren zo opgelost.


Arjen624 (0), 20 jaar geleden

Hoi Allen,

Ik heb hetzelfde probleem al enige tijd (anderhalf jaar). Vroeg me toen af hoe ernstig het was, maar de monteur noemde hetzelfde als cyberico. Wel vraag ik me af (het is nl. een rotgeluid), hoe ingewikkeld het is om dit ding (zoals cyberico ook beschrijft) schoon te maken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.