Audi 80 1992: Inhoudende motor en afslaan

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: ABT

Na koude start en ca 1km rijden houdt motor sterk in of slaat af. Hetzelfde doet zich voor nadat een warme motor ca een 1/2 uur heeft stilgestaan en er opnieuw mee wordt gereden.
In beide gevallen is de motor alleen aan de gang te houden door volgas te geven. Dit verschijnsel doet zich telkens maar eenmalig voor (ca 5 seconden). Storingsgeheugen geeft geen fout aan, injector is ultrasoon gereinigd, temp sensoren zijn vervangen, gaskleppotmeter is in orde. Wie kan mij helpen.

heijndijk

Geplaatst door heijndijk (0) , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Albert_v_h_Goor (0), 22 jaar geleden

controleer de lambda-sonde deze reageert waarschijnlijk veel te traag,hij moet bij dit type constant wisselen van spanning.

B_en_D (0), 21 jaar geleden

de lambda-sonde is bij het type ABT vaak het probleem.
Let op bij het vervangen dat de stekkerverbinding v/d
signaaldraad ok is tot aan de regeleenheid -pin38-
is deze ooit onderbroken geweest i.v.m. een l.p.g.installatie?

a.s.r. (0) PRO, 21 jaar geleden

Controleer ook de referentiemassa van de sonde. Als hierop een spanning wordt gemeten, wordt de signaalspanning uiteraard hierdoor beinvloed, bijv bij een slechte uitlaatmassa, (bijv. bij een 3-draads) meet daarom de signaalspanning t.o.v massa accu en ook tov de referentiemassa (bij een 4-draads)

wiljan12048 (0), 21 jaar geleden

wij hebben hetzelfde probleem meegemaakt bij de ABT-motor en hebben toen de co gemeten.deze was veel te hoog +/-4,5% toen lambda signaal gemeten (zwarte kabel lambdasonde) deze stond vast tussen 0,46 en 0,68 Volt.Lambdasonde vernieuwd en opnieuw 4-Gasmeting gedaan,deze was perfect.Auto liep hierna als nieuw.

heijndijk (0), 21 jaar geleden

Afloop van de genoemde storing.
Alle sonde verbindingen gecontroleerd, alle spanningen en signalen gemeten en alles in orde bevonden. 4-gasmeting in orde. ten einde raad toch sonde vervangen. Resultaat: perfect lopende motor en alle problemen zijn opgelost. Moraal:metingen zeggen blijkbaar toch niet altijd alles. Allen die gereageerd hebben (en het goed hadden) hartelijk dank.

Ernst Tempel (0) PRO, 21 jaar geleden

heb je de sonde ook gemeten op het aantal wisselingen per seconde ? want de sonde werkt mischhttp://imageshack.us/ien wel maar is niet snel genoeg, dit is te meten met een scope

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.