BMW 520: Accu loopt leeg

Bouwjaar: 1992

Van een BMW 520 bj 92, km stand 190.000 raakt na 1 dag de accu spanningsloos. Laadt circuit getest en dit was goed. Ook de stroom afnama gemeten bij contact af. Dit was ca. 400mA Een en ander wordt verbruikt door de centrale vergrendeling en de boordcomputer. Genoemde stroomafname lijkt mij niet abnormaal.
Wie heeft eerder dit probleem ondehanden gehad?

Gerhard3600

Geplaatst door Gerhard3600 (0) , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

robroch (0), 22 jaar geleden

Meet de stroomafname eens over een langere tijd, het kan namelijk zijn dat de lekstroom pas na een tijdje optreed.
Wij hebben zo`n probleem gehad bij een Ford Courier, de onlaadt stroom kwam hier langzaam opgang na circa 3 minuten, en werd veroorzaakt door de dynamo (lekstroom over de diodebrug).

coboswachter (0) PRO, 21 jaar geleden

let op bij e39 serie lekstroom pas na 17,5min in rust
400ma? =0,4 amp = teveel moet minder dan0,06a zijn

Droopy2403 (0), 21 jaar geleden

Dit heb ik tot voor kort ook gehad. Bij mij was het de stuurtoestelcomputer van mijn Climat-Control.

Ik weet niet of je dit ook op je auto hebt, maar het is een kastje die helemaal achter je dashboard zit en er zitten 4 stekkers aan.

Droopy2403 (0), 21 jaar geleden

Ik had ook een lekstrrom van 0.4 tot oplopend tot 1,1. Dit mag niet boven de 0,01 tot 0,06 zijn!!!!

Een andere oplossing om te meten en erachter te komen.

Min-kabel los halen van je accu. Multimeter instellen op 10Ampere. De rode draad op de minpool en de zwarte draad rechtstreeks op het chassis. Op dit moment meet je wellicht 0,4A.

LET OP: doe dit met deuren dicht en op slot en op het alarm!! Doe voor het gemak de ramen open (Bij mijn BMW zit namelijk onder de achterbank.). En begin met meten na een minuut of 20 tot 30. Tegen die tijd moeten alle verbruikers wel uit zijn.

Als de meter inderdaad op 0,4A staat, kun je vervolgens de zekeringen er 1 voor 1 uit halen. Op het moment dat de meter terugvalt naar 0,01 tot 0,06, weet je welk onderdeel van je auto de verbruiker zou kunnen zijn.

Het kan zijn dat er op 1 zekering er meerdere onderdelen aangesloten zijn. Als dit zo is, stop je de zekering weer er terug in en haal je de betreffende onderdelen los die op deze zekering zit. Nog steeds met de meter er tussen!! Zodra je iets hebt losgehaald wat eventueel het euvel zou kunnen zijn moet ie weer zakken van de 0,4A naar 0,01 tot 0,06A

Dit is de manier hoe ik erachter gekomen ben.

coboswachter (0) PRO, 21 jaar geleden

17,5 minuten voor e39 in sleep gaat bij auto maat let op selector led dooft die 17,5 minuten voor bij schakelaar aan raken bedienen auto uit sleepmodus! zekering er uithalen en er niet meer in stoppen bij lekzoeken anders wordt die unit weer wakker weer 17,5 minuten wacten (x60 zekeringen )
reken maar uit.

storm-h (0), 17 jaar geleden

Zit er toevallig een navigatie radio in?
Vaak worden de constante en de geschakelde plus samen aan de constante plus gemonteerd.
Dan blijft de gps naar signaal zoeken, ook als de auto stil staat en dan is je accu lekker snel leeg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.