Peugeot 306: Lekkage interieur

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.016V;XU10J4R

Heren sleutelaars,
Kan iemand mij helpen?
Problem: Lekkage li voor voeten ruimte. Ik verdenk het linker portier.
Hoe kan ik zonder schade de li deurplaat verwijderen? Ik heb div clips reeds gevonden en 2x torx vd handgreep,echter bij de schakelaar ramen/spiegels of de ontgrendeling deurslot zit nog eea vast.
Is er meer bevestiging die ik over het hoofd zie en gaarne advies voor verwijdering.
Misschien zijn er ook nog andere euvels over lekkage bekend?
BVD Hennie

hennioevanmil

Geplaatst door hennioevanmil (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

hans4074 (0) PRO, 16 jaar geleden

Lekkage doordat het foam achter de portierbekleding verziekt is, of niet meer goed vastzit op/aan het portier.
Net onder het spiegeldriehoekje aan de binnenkant zit een dopje in de armsteun, dopje eruit, (ik dacht) moertje?? los, beetje wrikken en trekken omdat de armsteun een beetje vastzit op een plastic busje.
In het knopje van de portiervergrendeling zitten 2 kleine rechthoekige gaatjes boven elkaar. In de bovenste voorzichtig een fittingschroevendraaiertje en voorzichtig drukken. Knopje komt dan los uit z'n vergrendeling en kan verwijderd worden. Montage van het knopje is een ander verhaal.

hennioevanmil (0), 16 jaar geleden

Hans, bedankt voor je snelle reactie; Ik heb 2x torx uit de armsteun gevonden en heb het idee dat er in de buurt van de deurhendel(om te openen) ook nog wat vastzit? of moet ik de plastic rand om de handel verwijderen om de plastic binnenkom(achter de handel te verwijderen?). Kan ik het paneel voor de spiegelverstelling en 2x knop ruiten laten zitten en komen die met het deurpaneel mee?
Ik ga er deze week mee aan de slag, nu liggen er een stapel kranten in om te drogen en je hoort van mij of het lukt zonder de boel te slopen.
Bedankt alvast Henny

hans4074 (0) PRO, 16 jaar geleden

Plastic randje rond deuropener verwijderen en schakelaar-paneeltje ook verwijderen door dit voorzichtig eruit te wippen. Daarna de stekkers hiervan losnemen.

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

bouwjaar 2000:
-slotknop blijft zitten, kan er niet af.
-Omlijsting rond openingsgreep verwijderen (voorzichtig loswippen). (openingsgreep zelf blijft aan de deur vastzitten, dus verder niet aankomen)
-Schakelaar paneeltje verwijderen (voorzichtig loswippen). Daar achter zit weer een torx boutje, deze eruit draaien.
-torx schroeven van de armsteun verwijderen (ook 1 helemaal vooraan achter afdek-plaatje, bijna bij de spiegel bevestiging)
-luidspreker kapje eraf (voorzichtig loswippen)
-luidspreker zelf ook eruit halen (3x torx)
-bekledingspaneel voorzichtig loswippen (onderaan beginnen)

Meestal lekt het afdichtingspaneel welke over het raammechanisme zit. Deze zou ik als ik jouw was origineel halen, daar die voorgevormd is en als je daar universele afdichtfolie overheen plakt is de kans groot dat ie niet helemaal dicht word. (origineel kost ie ca 35,=)

hans4074 (0) PRO, 16 jaar geleden

wkhoek heeft gelijk.......k'zat een paar jaar te ver terug voor wat betreft het "slopen" .

hennioevanmil (0), 16 jaar geleden

Aan: Hans en Wkhoek,

Bedankt voor de adviezen,ik ga ermee stoeien.

Grz Henny

hennioevanmil (0), 9 jaar geleden

Inderdaad heeft een sloopteur in het verleden het niet nodig gevonden het plastic achter de bekleding te plaatsen.
Nieuwe afdichting geplaatst en probleem is opgelost. Sorry voor de late oplossing; bedankt Henny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.