BMW 3-Serie: centrale deurvergrendeling E46 weigerd regelmatig

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1800

Hallo onze centrale deurvergrendeling weigerd regelmatig (kofferbak gaat altijd open) ik kan de deur aan bestuurderskant wel openen dmv sleutel in het slot te doen,maar die gaat dan alleen open rest van de deuren blijft op slot en kunnen ook niet van binnen uit geopend worden weet iemand of dit aan de sleutels ligt of aan de ontvanger? maakt niet uit welke sleutel ik gebruik en of ik er een paar honderd km mee heb gereden kan ik de sleutels misschien testen voordat ik een nieuwe bestel?bvd.johannes

johannes1

Geplaatst door johannes1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Christian1701 (0), 16 jaar geleden

Hallo, het zou kunnen dat je batterij van de sleutel leeg is maar dan zou dit van beide sleutels zo moeten zijn en dat is té toevallig.
Ik heb zelf hetzelfde gehad en bij mij bleek de ZKE-module stuk. Deze bevindt zich onder/achter je dashboard kastje. Deze hebben ze vervangen en dan moeten ze ook opnieuw je sleutels inlezen. Kosten waren vrij hoog. Ik dacht toen iets van 400 euro. Succes.

phoenix320 (0), 15 jaar geleden

Gekend probleem. Heb hetzelfde voorgehad. Maar ben knutselaar, dus ... ZKE module opengemaakt (je moet de handschoenkast demonteren om eraan te kunnen), de relais met dremel opengezaagd en met fijnkorrelig schuurpapiertje en contactspray de contacten gereinigd. Opgelost. Zero Euro, wel veel gepruts.
Je kan een beknopte handleiding vinden onder
http://www.treffseiten.de/bmw/info/tipp-...

Succes, Robert

co3deron (0), 15 jaar geleden

Je sleutels opnieuw aanmelden doe je zo:
1: open de deur met de sleutel
2: draai het contactslot tot positie 1 binnen 5 sec. en haal de sleutel eruit.
3: druk op de knop op de sleutel waarmee je normaal de deuren op afstand opend en hou deze vast.
4: druk drie maal op de ronde knop waarmee je normaal de deuren sluit op afstand, laat de ander knop los.
Het systeem laat weten dat de sleutel geaccepteerd is door de deuren te vergrendelen en weer te ontgrendelen.
Indien dit niet gebeurd stap 2 t/m 4 herhalen. Let op !! stap 2 t/m 4 moet binnen 10 sec gebeuren.
5: binnen 30 sec kan je de andere sleutel (totaal max. 4) aanmelden.

    Bij mij lijkt deze truc niet te werken, nog meer opties? - RKa (0), 2 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.