Ford Mondeo: handrem werkt slecht

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

We hebben een mondeo met het volgende probleem.
Als men de handrem bedient en in één keer behoorlijk aantrekt schiet de handrem door en remt dus niet.
Als men de handrem heel rustig omhoog trekt voelt men gewoon weerstand en werkt deze ook .
Komt dit probleem vaker voor bij deze auto's? Neem aan dat je een handrem toch normaal moet kunnen aantrekken?

Ben benieuwd naar jullie reacties

Gr. Peter

peterh8902

Geplaatst door peterh8902 (5) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Als ik me niet vergis zit dit probleem in de handremhendel.. dit is een bekend probleem geweest bij de mondeo..

dick@home (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=garageburgwal]Als ik me niet vergis zit dit probleem in de handremhendel.. dit is een bekend probleem geweest bij de mondeo..[/quote]
klopt dit gaat om een zelf stellende handle
word vervangen door een na stelbare
volgens ford moeten de handremkabels meteen mee vernieuwd worden
maar ik heb al een keer of 3 nieuwe handles gezet zonder nieuwe kabels te monteren
het lengte verschil tussen de orginele en de vervangende kabels is zo weinig dat het net past

als je hem gaat monteren moetje de uitlaat en het hitteschild demonteren de rest wijst zich van zelf
suc6 dick

peterh8902 (5) PRO, 16 jaar geleden

Heren ...bedankt voor jullie antwoord is op deze mannier luid en duidelijk.
Zal met de klant een afspraak maken om alles te vervangen.
Ik laat weten hoe het verlopen is !

Peter

peterh8902 (5) PRO, 16 jaar geleden

vandaag hele spul vervangen.....zat 1 handremkabel vast dus een nieuwe gehaald .....maar toen bleek dat de andere (nog gangbare kabel) langer was dan nieuwe dus remverschil ...uiteindelijk beide kabels vervangen en alles werkt weer zoals het hoort!!!

Bedankt voor de tips !!!

Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.