Mercedes-Benz mercedes A 160D: Vervangen multiriem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: diezel

Graag uitleg voor vervangen van multiriem en hoe wordt deze aangespannen, dank

Luc vt

Geplaatst door Luc vt (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

zit ergens in de motor ruimte een stikker hoe die loopt
en de rest spanrol met sleutel of inbus terug stellen tegen de veer in vast houden en riem eraf wippen
nieuwe erop spanner opspannen en riem erop wippen
en die stikker kan ook onder demping plaat zitten

izzi (0) PRO, 16 jaar geleden

riemspanner opspannen met een lange ringsleutel van 15 en riem afnemen

Luc vt (0) PRO, 16 jaar geleden

De riem is stuk gevlogen, vermoedelijk door stukke geleider. De polie die rechtreeks op de moter zit is losgekomen, tis te zeggen, de buitenste ring waar de riem op draait is er van los, zijn deze michien met rubber op elkaar gezet? Hoe zou ik deze polie los krijgen? heb geprobeert met luchdruk maar wil niet. Kan de moter bijna onmogelijk blokkeren, wat is de oplossing daarvoor? Dank

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

die poelie is met rubber is een krukasdemper die zal hoogstwaarschijnlijk kapot zijn gelopen en daardoor ook je riem

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

die poelie zit met 200nm vast en dan nog eens 90graden verder dus keivast

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

moet ie met een knappe lucht tol toch wel los willen zonder blokkeren

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

ik kan nergens vinden ofdat je de bout moet vernieuwen,wel van het nokkenaswiel die moet je vernieuwen maar krukaspoelie wordt nergens vermeld

Hans4040 (310) PRO, 16 jaar geleden

@robby, het gaat hier om de multiriem, heeft niets met de nokkenas te maken.

mvg,
Hans.

Hans4040 (310) PRO, 16 jaar geleden

Met of zonder airco


[url=http://imageshack.us][img]http://img206.imageshack.us/img206/1690/...[/img][/url]

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

maar hij moet de krukas poelie vervangen om dat ie stuk is
dus robbie hep n beetje gelijk
maar ik zou de bout vervangen
als je met ...nm en dan 90 graden ist een rekbout
en die vervang je dan gelijk met de poelie

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

ja dat klopt,ik heb hem ook al verschillende info gestuurd per mail,ik schrijf ook ,ik kan nergens terugvinden of je de krukaspoelie bout moet vernieuwen het nokkenaswielbout wel dat je die niet hoeft te vervangen weet ik ,maar dat schrijf ik ook niet[quote=Hans4040]@robby, het gaat hier om de multiriem, heeft niets met de nokkenas te maken.

mvg,
Hans.[/quote]

asx (0) PRO, 16 jaar geleden

ook zeker dynamo poely met vrijloop vervangen

Luc vt (0) PRO, 10 jaar geleden

Beste, Met deze informatie kon ik perfect verder.
Sorry voor het niet beantwoorden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.