Renault Laguna: moeilijk starten en stationair af en toe een dip

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo

Sinds kort heb ik opgemerkt dat me auto moeilijk start. Ik moet echt doorstarten en veel gas bijgeven.. ( start op benzine)
Ook als ik stationair sta te draaien zakt het toerental soms weg waarna de auto zelf het toerental opjaagt. Soms valt de motor ook uit.
Dit probleem doet zich voor zowel op LPG als op Benzine.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? En of ik dit zelf makkelijk kan repareren?

ferry070dh

Geplaatst door ferry070dh (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

Klepspeling laten controleren en evt. opnieuw afstellen.

ferry070dh (0), 16 jaar geleden

Ik had meer gehoopt op de BDP sensor.. Zou dat het ook kunnen zijn ?

Misschien ook handig om te weten. Als de motor warm is heeft hij er ook last van.
Ook me brandstof verbruik is iets omhoog gegaan.

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zou het ook kunnen zijn maar bij deze auto op LPG is de kans ook groot dat de klepspeling op nul staat inmiddels. BDP niet uitsluiten in ieder geval.

ferry070dh (0), 15 jaar geleden

Kleppen zelf gesteld.
Het probleem bleef. Nadat ik zo een beetje alles heb door gemeten en schoongemaakt te hebben wilde ik omdat het probleem toch bleef me inlaatspruitstuk pakking gaan vervangen.

Toen ik een beetje aan het kijken was van hoe dat vast zat allemaal trok ik een vacuumslang van mijn benzinedruk regelaar er af en er kwam wat benzine uit.
Verdacht !!
Heb er een transparant slangetje op gezet de auto gestart en ja hoor.
Stationair stond ie vrolijk benzine mee te slurpen door het inlaatspruitstuk. En dit op LPG ook.
Gisteren de benzinerail los gehaald en gelijk naar me injectoren gekeken op lekkage. Benzine druk regelaar vervangen. En geen problemen meer.

Iedereen bedankt voor het mee denken. Heb gelukkig zelf een hoop geleerd via deze site.. Heb voor het eerst zelf mijn kleppen gesteld, zelf mijn olie en olie filter vervangen. gasklephuis en stappen moter leren kennen en dit alles via deze site.. Het heeft me een hoop geld bespaard.
Bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.