Kia Sportage: mbdasondemotormangement

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,0i 16v

Bij deze sportage waarvan de motor goed draait en optrekt gaat toch het lampje van het motormangement oplichten bij een snelheid van 80-100km per uur bij het gas even loslaten weer uit en na enige tijd weer aan.
Ben nu bij 3 kia dealers geweest en de computer uit laten lezen en iedere keer het zelfde beeld lambdasondecode maar deze heb ik vervangen en de computer leeg laten maken maar weer het zelfde beeld.
De massa op de stekker gemeten en deze was goed.
Ik heb nu nog twee draden waar een breuk in zou kunnen zitten en dat is de rood-groene en de groen-rode maar kan ik de stekker van de computer afhalen om deze draden door te meten.
De katalysator is ook vervangen en met remreiniger ook aan de gang geweest maar geen luchtlek.
Is een van de draden soms gezekerd zodat er ook nog een zekering defect kan zijn.
Ik hoop dat er iemand is die mijn een raad kan geven zodat ik het op kan lossen want de moed zakt al aardig in mijn schoenen.
alvast bedankt

plymouth de luxe

Geplaatst door plymouth de luxe (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sportage? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

de lambdasonde loopt uit zijn regeling ik denk dat je moet gaan zoeken richting de injectors / motor
maar hoe staat het met de waardes van hc en lambda op toeren met de viergastester kan je dan zien dat dit verandert ?????

patrick j (0), 15 jaar geleden

heb hetzelfde probleem alleen bij stationeer draaien, labdasonde vervangen, maar dat is het probleem niet, diverse keren in garage geweest bij kiadealers en andere garages, maar overal andere oplossingen maar geen een die goed is. Auto loopt voortreffelijlk, ook de gemeten waardes zijn goed .

Traveller (0) PRO, 15 jaar geleden

Stekker vanaf lambda naar carroserie slecht: doorknippen en doorsolderen en isoleren met krimpkous.
Was bij mij exact hetzelfde probleem.
Dat doorsolderen heb ik pas gedaan na testen lambdasonde, die was goed (gaf varieerend tussen 1.0 en 1,75 Vop bedrijfstemp).
Tevens heb ik alle stekkers onder de motorkap bekeken en daar waar nodig (en dat waren er nog al wat) schoongemaakt en behandeld met
kontakt-spray.
Werkt tot nu toe (half jaar sinds) nog steeds perfect.

Harald1980 (0) PRO, 15 jaar geleden

Er word aangeraden om alleen originele Kia-lambdasondes te gebruiken in deze auto's, universele sondes willen weleens problemen geven.

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Topic is inmiddels een jaar oud.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sportage of stel zelf een nieuwe vraag.