Mercedes-Benz C-Klasse 2003: Radio demonteren (Problemcar.nl)

Welkom bij Problemcar

Mededeling: Let op: als particulier kunt u alleen bij Particulier een vraag plaatsen. Op de home-page gewoon het merk aanklikken onder Particulier. Heeft U hulp nodig bij het PLAATSEN van een probleem kunt U op werkdagen bellen met 06-19954278 (bgg of in gesprek kunt U een sms sturen) Problemen zijn er immers om op te lossen!!
Diagnoseapparatuur.nl De OlieConcurrent

#1  1 mei 2008 18:35

arjankempeneers
Professional
Echte naam: Arjan Kempeneers
Bedrijf: Garagebedrijf

Radio demonteren

Mercedes-Benz C-Klasse
Bouwjaar: 2003
Brandstof: D
Motor:

Hoe haal je de radio er uit van een W203. Klant heeft wisselaar uit dashboardkastje gesloopt en radio geeft taal noch teken meer. Ook LED knippert niet meer. Zekeringen zijn goed.

#2  1 mei 2008 22:08

jhl
Professional
Echte naam: jan

Re: Radio demonteren

Spanbandje heeft mij dit ook doorgestuurd op mijn topic :
In de  bovenste ventilatie roosters zitten aan de binnenzijde 2 haakjes die voorkomen dat de uitblaasroosters doordraaien, deze haakjes, (met lampje kijken) naar binnen buigen dan kan je het rooster verder naar beneden draaien, dan zie je tussen de sleuf achterin 2  torx 20 schroeven zitten 1links en 1 rechts dan kan het front er uit, asbak eruit dan zitten er 2 haken aan de onderzijde radio,kachelpaneel  en 2 torx 20 an de bovenzijde de radio zit achter het frond vast met torx schroeven
ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen, alleen heb je bij een parrot bleutooth een +15 singaal nodig de bestaande radio is can bus gestuurt. ik heb dit opgelost door de carkit + 15 aan te sluiten op de radio uitgang voor en versterker aan te sturen zo simuleer ik +15 alleen moet dan wel de radio aanstaan, maar wie heeft die uitstaan??
ik hoop dat ik je hiermee en beetje geholpen heb
M.v.g. Marcel

#3  2 mei 2008 21:02

fearlessbulls
Professional
Echte naam: ferdinand

even kijken of er een glasvelzeldraad achter het dashboardkastje ligt de klant heeft deze waarschijnlijk van de wisselaar gehaald maar dat is een link tussen alle componenten..haal hem op 1 punt los en niks werkt meer(is een soort ring)
dus je moet die ring weer sluiten..
kijk maar even!! 2 oranje glasvezelkabels!!

#4  2 mei 2008 23:27

arjankempeneers
Professional
Echte naam: Arjan Kempeneers
Bedrijf: Garagebedrijf

Dus als ik het goed begrijp, moeten er 2 oranje kabels op de wisselaar hebben gezeten. Deze zou je dan in elkaar moeten steken? Of werkt het niet zo.

#5  7 mei 2008 22:36

fearlessbulls
Professional
Echte naam: ferdinand

juist!! 2 oranje draden een met een rood uiteinde en een met een transparant uiteinde...
niet in elkaar steken(lukt ook iet!)
er zijn speciale blokjes om er tussen te zetten en de "ring"weer te herstellen..
liggen vaak bij de dealer in zo'n rommelbakje van de electromonteur!

Bulletin Board voettekst

Problemcar wordt aangedreven door PunBB
Alle content © copyright 2000 - 2014 Problemcar

Adverteer ook op Problemcar!

JLM Roetfilter reiniging Ruilinjector Besteonderdelen.nl
Onderdelenlijn.nl