Seat Toledo: water lekkage bij voeteneind bijrijderskant

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 (110)

Beste mensen,

even een vraagje. Ik heb net mijn auto door de wasstraat gehaald. Nadat ik, toen mijn auto schoon was, de antenne weer vast had geraaid en weer instapte, zag ik water liggen op de voetenmat aan de bijrijders kant. De druppels kwamen op de mat neer waar je normaal gesproken je voeten hebt staan, dus onder je dahsboard (tegen het schutbord)

Heeft iemand een idee wat het euvel zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.

Master_Mpb

Geplaatst door Master_Mpb (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

37 Reacties

wantus (0), 15 jaar geleden

je afvoer slangetje in de motorkap aande bijrijderszijde doorprikken als het water niet wegkan komt het via de ventilatie naar binnen

toledo (0), 15 jaar geleden

Een andere mogelijkheid is dat er water via het interieurfilter gelekt heeft. Soms is de deksel op het int.filter niet goed gemonteerd. Controleer of de rubberen flappen van het deksel wateraflopend over het filter liggen.
Je vindt het deksel + filter onder de parafanplaat onder de voorruit ( precies boven de plaats waar de passagier zijn voeten plaatst). Rubberen strip deels wegtrekken en plaat oplichten. Dan zie je de deksel van het filter.

Master_Mpb (0), 15 jaar geleden

Nou Toledo,

Jij gaat door voor de nieuwe staafmixer.....

Het was inderdaad zoals jij het omschreef, de ene kant van de rubberen flap was naar binnen gebogen zodat het water via het interieurfilter naar binnen liep.
Nu is het wachten op een beste hoosbui om te kijken of al het water buiten blijft.

Aleen bedankt voor het meedenken!!

Groet Menno

Hans4040 (320) PRO, 15 jaar geleden

Dat zei wantus ook al.....................wat heeft hij gewonnen?
[img]http://img245.imageshack.us/img245/3316/...[/img]

Master_Mpb (0), 15 jaar geleden

? Wantus ?

een staafmixer.... ;)

Master_Mpb (0), 15 jaar geleden

nu weer lekkage maar nu loopt het over de dorpels...

Vandaag de auto door de wasstraat gehaald. Tijdens het wassen niets aan de hand. Ik reed mijn auto uit de wasstraat en stopte op de antenne weer rechtop te zetten. Op het moment dat ik rem klotste zowel links als rechts voor het water over de dorpels en op de voeten mat.... erg fijn weer.

Natuurlijk het hele forum weer door genomen en waarschijnlijk zal ik dit keer de deurpanelen moeten afkitten (alle 4 de deuren denk ik maar) Tijdens mij zoektocht naar de oplossing kwam ik deze site tegen waar een en ander duidelijk in wordt verteld en waar ook duidelijke foto's staan. Ik zou zeggen doe allen uw voordeel ermee!!

http://www.seatcupra.net/forums/showthre...

Groet Menno

Santa (0), 15 jaar geleden

Een en ander is al tot in alle details behandeld en uitvoerig behandeld op dit forum.........

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Santa]Een en ander is al tot in alle details behandeld en uitvoerig behandeld op dit forum.........[/quote]
Inderdaad. Gebruik even de zoekfunctie rechtsboven in beeld en je komt dit onderwerp diverse keren tegen incl. oplossing.

Gr.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=seat06]Hoe moet ik nou drogen binnen waar voeten moeten staan, onder voet mat, wie kan me helpen, dank jullie wel alvast.[/quote]
Mogelijkheden:

1) Water (stof) zuiger

2) Oude kranten (neemt een hoop vocht op)

3) Bij mooi weer, alle deuren open (ventileren)

Gr. paul

Master_Mpb (0), 15 jaar geleden

[quote=seat06][quote=Master_Mpb]nu weer lekkage maar nu loopt het over de dorpels...

Vandaag de auto door de wasstraat gehaald. Tijdens het wassen niets aan de hand. Ik reed mijn auto uit de wasstraat en stopte op de antenne weer rechtop te zetten. Op het moment dat ik rem klotste zowel links als rechts voor het water over de dorpels en op de voeten mat.... erg fijn weer.

Natuurlijk het hele forum weer door genomen en waarschijnlijk zal ik dit keer de deurpanelen moeten afkitten (alle 4 de deuren denk ik maar) Tijdens mij zoektocht naar de oplossing kwam ik deze site tegen waar een en ander duidelijk in wordt verteld en waar ook duidelijke foto's staan. Ik zou zeggen doe allen uw voordeel ermee!!

http://www.seatcupra.net/forums/showthre...

Groet Menno[/quote]
Ik heb precies het zelfde probleem, als het haard gaat regenen, danis ook achter water, ik ben langs garage geweest, en hun hebben mijn advieseerd om duren afkiten .....

EN NU JOUW PROBLEEM IS OPGELOST???[/quote]
Jep, bij mij is het probleem opgelost.

Om het droog te maken heb ik inderdaad veel geventileerd en heb ik in het begin (toen alles drijfnat was) een handdoek onder mijn rubberen voeten mat gelegd. Als deze weer nat was, verving ik deze weer voor een droge.

Succes !

Santa (0), 15 jaar geleden

Seat06, Daar waar jij water aantreft op de dorpel, kan volgens mij weinig kwaad. Komt dit niet gewoon via de afwateringsgaten onderin je portier?
Het wordt pas vervelend wanneer er water OP je DORPELRUBBER gaat lekken want dan gaat het over het rubber heen en loopt het je auto in.
HOE heb jij je deurplaten afgekit?

Santa (0), 15 jaar geleden

Je hebt dus die aluminium plaat NIET los gehad. Daar was ik al bang voor, gelet op die foto....

Op zich was dat beter geweest en had je de kit TUSSEN de aluplaat en het portier gespoten maar aan de buitenkant aanbrengen, zoals jij gedaan hebt, kan ook wel MITS je de nieuwe kitlaag HELEMAAL ONONDERBROKEN hebt aangebracht.

Wat jij moet doen is kijken of je deur nog lekt. Kan simpel met een tuinslang bij geopend portier met een klein straaltje op de buitenkant van deruit houden en aan de onderkant van het portier kijken waar het water vandaan komt. Niet na 10 seconden al ophouden maar eventjes doorgaan.

Mocht je de zaak niet goed afgekit hebben, zul je tussen de deurbekleding en het portier toch weer een spoortje water waarnemen.

Santa (0), 15 jaar geleden

Check nu eerst je deuren maar eens.

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

@ Santa........dus jij kit tussen die plaat altijd in. Heb je al ooit eens zo plaat losgehaald die je zo hebt gekit? Lijkt mij een lastig klusje. Ik kit je ook altijd met de plaat gemonteerd en bij demontage snij je hem zo heel makkelijk los en bij montage een klein kit en klaar ben je. Wel is inderdaad belangrijk dat ie nergens onderbroken is. Anders heb je nog steeds een lekkage.

Santa (0), 15 jaar geleden

[quote=alexander242]@ Santa........dus jij kit tussen die plaat altijd in. Heb je al ooit eens zo plaat losgehaald die je zo hebt gekit? Lijkt mij een lastig klusje.[/quote]
Ik kit niet ALTIJD zo in. Heb het ook wel op dezelfde manier als jij gedaan, mede vanwege de reden die jij opgeeft.

Feitelijk is het beter om er een rupsje van kneedbaar materiaal tussen te plaatsen.
Dan weet je zeker dat er GEEN water tussen de plaat en het portier komt want we weten allemaal wat water doet als het gaat bevriezen.....

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

Is de auto dan echt helemaal droog dan? Als ik de matten uit de auto haal duurt het zeker nog een paar dagen voordat ze droog zijn en dan laat ik ze goed uitlekken.

Santa (0), 15 jaar geleden

Zijn je deuren nu waterdicht?

Ik denk dat er nog flink wat vocht ONDER je bekleding zit en dat droogt niet in een paar daagjes.....

Voorts eens je pollenfilter (interieurfilter) checken/vernieuwen en tevens de afdichting hiervan bekijken.

Santa (0), 15 jaar geleden

Nee. Ik weet niet of het je opvalt, maar je verdraait je eigen vraag.
Posting 29 en 30 zijn NIET gelijk...

Eerst schrijf je dat bij REGEN je ramen beslaan en weer helder worden bij ingeschakelde airco.
Dan zeg je dat de ruiten beslaan wanneer je de airco inschakelt.
Vervolgens zeg je dat de ruiten beslaan wanneer de CV (kachel??) inschakelt.....
't Wordt wat ingewikkeld zo...

Maar zijn je deuren nu waterdicht of niet?
Is je bekleding (tapijt) nu droog of niet?
Is het ONDER je tapijt nu droog of niet?
Heb je je interieurfilter nu al vervangen of niet?

Bovenal geldt: maak sowieso AL je ruiten eens HEEL GOED VETVRIJ......

Santa (0), 15 jaar geleden

[quote=seat06]nee nee, ik heb nu over anders het is alleen als het buiten regent het en ik zet mijn c.v. aan dan beslagen mijn ramen, en als ik daarna airco aanzet dan gaat het over, en als ik airco weer uitzet dan gaan ze weer beslagen. is dat normaal, want bij een andere auto`s zie ik dat niet[/quote]
Ja, DIT kan normaal zijn. Met natte kleren in een auto stappen zorgt voor beslagen ruiten.
Vettige ruiten zorgen OOK voor aanslag.
Voorts kan een verstopt of nat interieurfilter zorgen voor beslagen ramen.
Een nat interieur zorgt voor beslagen ramen.
De knop van je recirculatiestand inschakelen zorgt uiteindelijk bij nat weer OOK voor beslagen ruiten.......

kleijn (0), 15 jaar geleden

is het geen vw eend

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Santa]Maar zijn je deuren nu waterdicht of niet?
Is je bekleding (tapijt) nu droog of niet?
Is het ONDER je tapijt nu droog of niet?
Heb je je interieurfilter nu al vervangen of niet?

Bovenal geldt: maak sowieso AL je ruiten eens HEEL GOED VETVRIJ......[/quote]
Geef hier nu eens allemaal antwoordt op. Je tapijt droogt niet als je een paar vochtvreters in je auto legt. Je moet ze er echt eruit halen en laten drogen. Anders blijven zeker nu in deze periode nat.

Komt er nog water OVER je deurdorpel dan dicht je deurplaat nog steeds niet goed af in ieder geval.

Santa (0), 15 jaar geleden

Indien je een stuk of 20 van die dingen in je auto zet, heb je kans dat je ruiten helder blijven.

Ik hoop dat je verder geen vragen meer hebt en zou het fijn vinden dat je nu ook eens wat antwoorden geeft....

Santa (0), 15 jaar geleden

Het stellen van de vragen wordt niet als lastig ervaren, het is juist het niet vermelden van de uitkomst van aangedragen oplossingen.

Je kunt wel vragen blijven stellen maar als niemand weet of jouw auto van binnen nog steeds zeiknat is (en jij hier ook geen uitsluitsel over geeft), blijven we in cirkeltjes rondrennen.........

Hans4040 (320) PRO, 15 jaar geleden

Is die auto nog niet droog?
Sinds 13 Mei?

Santa (0), 15 jaar geleden

Tja Hans, als er geen respons komt van de TS, houdt het aandragen van oplossingen ook op.
TS moet nu eerst zijn deuren maar eens checken, zijn afsluit"rubber" om het interieurfilter en de evt. afwateringsgaten onder de paravan.
Indien dat allemaal droog is zou het nog de afvoer van de airco kunnen zijn.

Hans4040 (320) PRO, 15 jaar geleden

we wachten af.......

Hans4040 (320) PRO, 15 jaar geleden

seat06: sorry, ik zie het al: jij hebt je op 18 oktober aangemeld met dit probleem..........
het probleem van de topic starter is op 19 oktober al opgelost.

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=seat06][quote=Hans4040]seat06: sorry, ik zie het al: jij hebt je op 18 oktober aangemeld met dit probleem..........
het probleem van de topic starter is op 19 oktober al opgelost.[/quote]
Het is wel zo, maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost ((((,[/quote]
Volgens mij krijg je genoeg reactie's, maar ik lees maar weinig response wat je allemaal gedaan hebt zoals Santa al een paar keer heeft aangegeven.

Santa (0), 15 jaar geleden

Maar heb je de deuren nu eindelijk ook GECHECKT of ze ook daadwerkelijk dicht zijn?

Is de vloerbedekking (en vooral het iso materiaal eronder) nu al droog?
Duurt namelijk erg lang voordat dat iso spul droog is.

Hans4040 (320) PRO, 15 jaar geleden

"Duurt namelijk erg lang voordat dat iso spul droog is."

Inderdaad, we zijn bijna een maand verder.............

Santa (0), 15 jaar geleden

Yep, en as ut dus noch gewoon erchens deurlekt, blieft ut nat.........

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als de deuren dus echt voor 100% dicht is moet je verder gaan zoeken. Interieurfilter was ook niet nat zei je dus daar zit het ook niet in. Dan moet je de stoel en mat omhoog halen. Liefste zelfs verwijderen en met een tuinslang de auto nat maken en zo de lekkage op gaan sporen. Zo wordt het ook in de garage gedaan. Nadeel van water kan zijn dat ie altijd een weg probeert te zoeken. Ik heb ook weleens gehad dat ie rechts nat was en via de linkerzijde (voorruit) naar binnen kwam. Kortom je zal dus moeten zoeken of je besteedt het uit.

Santa (0), 15 jaar geleden

Zoals ik al eerder schreef: het water wat OP de dorpel ligt (zoals jij laat zien op de foto), kan geen kwaad.
Indien het rubber BOVENOP de dorpel gewoon droog blijft, heb je GEEN lekkage via je deur.
Ben trouwens wel benieuwd HOE jij jouw deuren op lekkage hebt gecontroleerd.....

Voorts schrijf je dat je interieurfilter droog is. Dat is prachtig, maar dat wil NIET zeggen dat het daar niet kan lekken. Het lekt namelijk ook OM de bak van het filter heen. Bak verwijderen, schoonmaken en afkitten.

Maar omdat je zo summier bent in je respons heb ik geen idee waar je mee bezig bent.

Zelfs al zou de lekkage via de deur nu verholpen zijn, de plons water die er inmiddels ONDER je tapijt zit, blijft daar voorlopig wel eventjes zitten......

En dat water wat jij aantreft, ligt dat OP het tapijt of is het tapijt helemaal kletsnat en het materiaal ERONDER ook?

Zolang jouw ondertapijt nog kletsnat is, blijf je in cirkeltjes rondrennen...........

Santa (0), 15 jaar geleden

Het zou zelfs nog lekkage via je voorruit kunnen zijn maar een en ander moet je wel systematisch afwerken anders weet ik het ook niet meer........

Santa (0), 15 jaar geleden

Da's ook een "oplossing"........

sjaak10918 (0) PRO, 15 jaar geleden

in de brand steken is ook een oplossing, is ie in ieder geval eerst even droog (voordat ie geblust wordt ) ;-)

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=seat06]Dank jullie wel iedereen die had me geholpen, ik ben zat van die auto, ik ga hem straks verkopen, DANK JULLIE WEL NOG MALS[/quote]
ga je tegen de evt koper wel eerlijk zeggen dat er een probleem is wat betreft waterlekkage?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.