Opel Vectra: Nokkenassensor X20XEV

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: X20XEV

Enkele maanden gelden is in mijn Vectra B met X20XEV motor door een garagebedrijf een andere motor geplaatst.
Een X20XEV uit een Astra G.
Alle sensoren uit de eigen motor zijn weer gebruikt in de nieuwe motor.
Er is door de garage ook een distributieset gemonteerd.

Sinds de inbouw geeft hij de melding: nokkenassensorsignaal niet goed. De motor loopt dus in noodprogramma.
Er zijn al 2 nieuwe nokkenassensoren (ook het nieuwe model sensor met nieuwe stekker) geprobeerd en ook een ander stuurapparaat.
Probleem blijft echter.
Bekabeling is nagemeten en is in orde.

TOM555

Geplaatst door TOM555 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

patricks (0), 15 jaar geleden

Ik heb wel eens gehoord dat je ook de krukassensor moet worden vervangen omdat de foutmelding niet altijd van de nokkenassensor is. Vraag me niet waarom. Misschien dat een pro hier meer van weet.

Opeltje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=patricks]Ik heb wel eens gehoord dat je ook de krukassensor moet worden vervangen omdat de foutmelding niet altijd van de nokkenassensor is. Vraag me niet waarom. Misschien dat een pro hier meer van weet.[/quote]
klopt als een bus...het motormanagment vergelijkt de beide signalen....overigens krijg je dit probleem ook als de distributie verkeerd is afgesteld...

sportt4 (0), 15 jaar geleden

inderdaad was het probleem de wereld uit omdat er twee draden een kleinbeetje sluiting maakten,bijde sensoren worden niet onderscheiden of het de krukas of de nokkenas sensor is hij geeft aan nokkenas.
Het probleem deed zich in het begin voor als de motor warm werdt
na veel zoeken was het de verbinding tussen de krukas sensor kabel en de stekker van de computer,maar alleen erger werd door dat hij warm werd
.
T'was wel een zoek plaatje hoor..maar nu hebben wij het lek boven

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.