Brommobielen Arola : Wederom een electrisch schema

Hallo,
ik heb 2 invalideautootjes staan

- een verrotte arola waarvan alleen het motertje (sachs sc50 49cc), en de versnelling etc. het nog doet.
- een sulky in redelijke staat, zonder moter.
de moter staat al in de sulky, de overbrenging doet het, en de verlichting en startmoter doen het.

Nu moet de ontsteking nog.
In de arola zaten een hoop componenten (??ontsteking, bobine etc.??), en een draadboom naar het motertje toe (het andere uiteinde incl. stekker zit ook nog aan de moter).
Ik kom er niet uit welke componenten overgezet moeten worden, welke draden naar het contact en de lampjes op het dashboard gaan, en welke draden voor de accu zijn.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand een schema heeft waar dit alles opstaat.
Meer informatie is natuurlijk ook altijd welkom.

Mijn e-mail adres is komkommerkreeft@hotmail.com

Bij voorbaat dank,
Mark

Antitheus

Geplaatst door Antitheus (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Brommobielen Arola? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Hans4040 (320) PRO, 15 jaar geleden

Het adres staat in de motorruimte, heb je die al gebeld?

Antitheus (0), 15 jaar geleden

ja,
ze konden mij niet verder helpen :(

Treb (0), 15 jaar geleden

Moi,
Kunnen of willen? Ze hebben nota bene die dingen zelf gebouwd! Dan moeten ze toch aan de hand van die foto kunnen uitleggen wat waar voor dient...
Succes ermee, prachtig karretje,
Bert

Antitheus (0), 15 jaar geleden

Hartstikke bedankt :D

nu kan ik weer verder

ik heb inmiddels de complete kabelboom uit de arola gehaald om alles terug te leiden maar dat ging niet omdat er een aantal knoppen/lampjes/meters ontbraken dus dit is echt super :D :D

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Brommobielen Arola of stel zelf een nieuwe vraag.