Chrysler Grand Voyager: Brom vanachteren vanaf 45 km

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4i

Heb net een Grand Voyager uit 2001 gekocht een 2.4i LX. Vanaf 45 km/uur komt er een brommend geluid vanachteren die voortduurt tot minstens 120 km/uur (harder heb ik nog niet gereden). Volgens de verkoper een kwestie van cuppende banden achter. Het geluid blijft ook in bochten hoorbaar, wordt niet minder of erger. De enige oplossing zou zijn de achterbanden te vernieuwen. Voordat ik 140 euro per band uitgeef, vroeg ik me af of ik hier goed aan doe of dat het probleem ergens anders gezocht moet worden?

Montyjohn

Geplaatst door Montyjohn (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

matthijs1 (0) PRO, 15 jaar geleden

Probeer je banden is te verwisselen van voor naar achter.
Als het geluid dan weg is of verplaatst naar voor, dan is het bromgeluid van je banden afkomstig.

mvg Thijs

blok5 (0), 15 jaar geleden

Het kan best zo zijn met die achterbanden. Ik had dezelfde probleem met mijn Neon. Mijn auto leek als een tank die over de weg reed. Ik had hem zo gekocht, dus dacht ik dat hoort zo (Amerikaans, lekker ruig geluid).
Wat bleek: mijn achterbanden waren op heel raar manier versleten. Een stuk profiel minder over dan ander, vandaar dat geluid.

Je kan het zelf even controleren door met je handen over de midden profiel te gaan. Je voelt het gauw.

br0ns (0) PRO, 15 jaar geleden

Komt vaak voor bij chrysler dat je banden gaan cuppen krijg je een soort zaag tand profiel wilt zeggen dat het uiteinden van het rubber stuk hoger is dan het volgede blokje wat er achter zit, waardoor je dit gaat hoor je hoort veel dat het op een soort van lager geluid lijkt.

Banden kruislinks wisselen is de goedkoopste oplossing en anders 2 nieuwe banden achter.

Montyjohn (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken. Ik heb nu ook ontdekt dat er flink wat 'deuken' (hoogteverschillen) in de wangen van de banden zitten, wat zou wijzen op een zwaktegebied in de banden. Ben nu van plan om alle vier de banden te vervangen en hopelijk kan dat nog deze week. Ik laat weten of daarmee het probleem is opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.