Volkswagen Golf IV: golf sdi 1.9 98 schakelt slecht in zin 1 en 2 en R

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn golf tijdens het schakelen(handgeschakeld).
in zijn 1 of 2 of R(achteruit) gaat het schakelen heel stroef, de 3,4 en de 5 doen het wel gewoon normaal.

Als de motor uitstaat en ik probeer m dan in zijn 1 of 2 of achteruit te zetten dan gaat dit wel soepel.
Waar kan dit aan liggen?

zaioplayer

Geplaatst door zaioplayer (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoor je ook gekraak als je de koppeling intrapt en hem dan in z'n achteruit zet?
Dan komt de koppeling niet goed vrij.
Kan ook gewoon iets met schakelmechaniek zijn,kabel stuk of misschien moet je hem smeren of afstellen.

zaioplayer (0), 15 jaar geleden

als ik m in zijn achteruit zet dan hoor ik idd gekraak

auto-peter (0) PRO, 15 jaar geleden

Groen dekseltje aan linkerkant versn.bak lostikken en duim/nok die naar binnen duwt controleren op barst.Achter die duim zit een lagertje dat ook durft kapot gaan door de druk.Door de heen en weer gaande beweging van het lagertje,kan het metaal uitgesleten zijn.Achter dat lagertje zit een lange fijne as die dwars door de versn.bak loopt.Deze kan ook ingesleten(verkort)zijn.As zit in bus gelagerd.Event.stuk versn.bak waar groen plaatje inzit demonteren(met bout of 5,kop 13.Kan ter plaatse gebeuren)Bij pauzes aan verkeerslichten en files,niet constant de koppeling ingetrapt houden.Systeem staat dan nodeloos onder druk.Koppeling kan ook gewoon versleten zijn...

zaioplayer (0), 15 jaar geleden

wat moet ik vervangen dan als de koppeling niet goed vrij komt

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=zaioplayer]wat moet ik vervangen dan als de koppeling niet goed vrij komt[/quote]
De complete koppelingsset.Maar laat eerst controleren wat er niet goed is.
Is de slag van koppelingspedaal volledig? Of voel je pas tegendruk als het pedaal al op de helft is?

zaioplayer (0), 15 jaar geleden

[quote=ricky][quote=zaioplayer]wat moet ik vervangen dan als de koppeling niet goed vrij komt[/quote]
De complete koppelingsset.Maar laat eerst controleren wat er niet goed is.
Is de slag van koppelingspedaal volledig? Of voel je pas tegendruk als het pedaal al op de helft is?[/quote]
de slag is gewoon volledig, maar ik voel wel iets kraken zeg maar als ik de koppeling intrap als de auto gestart is.

auto-peter (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=zaioplayer][quote=ricky][quote=zaioplayer]wat moet ik vervangen dan als de koppeling niet goed vrij komt[/quote]
De complete koppelingsset.Maar laat eerst controleren wat er niet goed is.
Is de slag van koppelingspedaal volledig? Of voel je pas tegendruk als het pedaal al op de helft is?[/quote]
de slag is gewoon volledig, maar ik voel wel iets kraken zeg maar als ik de koppeling intrap als de auto gestart is.[/quote]
Asap laten controleren aub.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.