Toyota Avensis: geluid massavliegwiel

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: d4d

Hallo.
ik heb een avencis met een kapot massavliegwiel,kan ik dit vervangen door een gewoon vliegwiel?
of kan het vastgelast worden?
Groetjes.

theo11340

Geplaatst door theo11340 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Sorry Theo (niks persoonlijk hoor), maar wat hebben jullie met het vastlassen van de bi-massa??
Bij Peugeot wordt dit schering en inslag met "bruterende" koppelingen en ontevreden klanten tot gevolg. Onmiddellijk vervangen is beter.
Informeer eens bij VALEO, daar maken ze meer en meer "kits" met vast vliegwiel, misschien reeds beschikbaar voor Avensis ook.Suc6

vinnie67 (0), 15 jaar geleden

Is door een vast vliegwiel te vernieuwen voor een avensis 2.0d4d van 1999 tot 2003 moet je bestellen:

13405-27010 vliegwiel
90105-10071 kortere bouten vliegwiel 8x
31250-12411 koppelingsplaat
31210-28071 drukgroep
90119-08079 boutjes drukgroep 6x
31230-20191 druklager

Dit zal waarschijnlijk ook passen op de rav4 2001 -2006 , previa d4d , avensis verso d4d, corolla 2.0 d4d
Heb dit bij een avensis d4d van 2000 vervangen en auto loopt erg mooi en rijd erg goed!

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Zo zie je maar, ........

Aaron 77 (0) PRO, 15 jaar geleden

nu vraag ik me toch af hoe je ooit op het idee kan komen om een massavliegwiel vast te lassen?Zelf steken wij regelmatig nieuwe vliegwielen die defect zijn en nog nooit hebben we een vast vliegwiel gemonteerd.De nieuwe vliegwielen die nu besteld worden zijn verbeterde versie's.dus liever alles origineel laten...
voor de prijs kan je natuurlijk wel beslissen om een andere oplossing te opteren.

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

vastlassen gebeurd meer en meer onder waarborg!! Zo wordt de kostprijs gedrukt.

Hoogterp (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo beste Collega,s
Wij hebben hier inderdaad een RAV van 2003 die allemmal vreemde bijgeluiden maakt bij een ingetrapte koppeling

Dit komt dus door een 2 Massa vliegwiel ??

En Vinnie als hier een vast vliegwiel op gemonteerd kan worden , weet jij zo wat dit kost ??


Alvast bedankt

vinnie67 (0), 15 jaar geleden

Als dit een diesel is zal het waarschijnlijk wel het vliegwiel zijn . Deze set zal ongeveer 663 euro kosten ex. btw.
Los 2 massa vliegwiel kost al 590 euro meen ik.

Groetjes vincent

Hendrik4290 (0) PRO, 15 jaar geleden

Veel mensen spreken hier over een massavliegwiel terwijl ze een twee-massavliegwiel bedoelen. Dit zijn totaal verschillende vliegwielen, dus probeer even duidelijk te zijn om mensen niet op het verkeerde been te zetten.

rene9558 (0) PRO, 15 jaar geleden

@vinnie,
Je hebt je "huiswerk" goed gedaan er zijn er maar weinig die dit weten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.