Peugeot 206: Fan radiator springt niet automatisch aan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

beste mensen,

het probleem bij mij is dat de radiatorfan niet automatisch aanspringt. Als ik file rij of lang stil sta wil de temperatuur hoog oplopen. Normaal is mijn temperatuur tijdens het rijden rond de 80-82,5 graden.

Het rare is dat als ik mijn airco aanzet de fan wel gaat draaien.

Bij dit probleem heb ik al wel getroubleshoot en heb hier een relais vervangen die links in een kastje(totaal 2 relais) zit naast de fan.

Weet iemand hoe ik dit eventueel kan oplossen en wat het probleem verder zou kunnen zijn.

Mijn 2e vraag is waar zou ik eventueel elektrische schemas kunnen vinden???

Hoop zo snel mogelijk van iedereen antwoord te krijgen.


Mvg Marten Vorgers

Venderi

Geplaatst door Venderi (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden

waarschijnlijk is het thermocontact in de radiateur defect.
trek de stekker er eens af en verbind de draden door.
als de fan gaat draaien is het thermocontact defect.


mvg,
Hans.

Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden

Venderi vraagt: waar zit dat contact dan precies??

ik denk in de radiateur, weet het niet zeker.
hij kan ook op het motorblok zitten, maar dat moet een peugeot monteur even zeggen.

Venderi (0), 15 jaar geleden

Kan het thermocontact nog niet vinden. peugeot zegt groene stekker maar die is niet groen. Bij mij is die blauw maar als ik die eraf haal en kortsluit gaat de voorgloei niet meer uit op het display. Kan ik hem gewoon starten dan als dat gloeidraadje blijft branden. Klopt dit of moet het wat anders zijn.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

bij Citroën zit de thermocontact op de radiateur zelf aan de bestuurderskant in de meeste gevallen aan de motorzijde kleur van de stekker weet ik 1-2-3 niet

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

De vin zou ook uit de ECU aangestuurd kunnen worden.

Hans

harry4203 (465) PRO, 15 jaar geleden

de vin wordt door de motor ebe aangestuurd bij dit type motor. even laten uitlezen geeft uitslag. er zal hoogstwaarschijnlijk wel een weerstand die in het vinhuis zit stuk zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum