Renault Espace 2004: Hydraul.druklager (Problemcar.nl)

Welkom bij Problemcar

Mededeling: Heeft U hulp nodig bij het PLAATSEN van een probleem kunt U op werkdagen bellen met 06-19954278 (bgg of in gesprek kunt U een sms sturen) Problemen zijn er immers om op te lossen!!
Diagnoseapparatuur.nl Toolshop.nl

#1 12 augustus 2008 16:06

Huco
Particulier
Echte naam: Huub van Dooren
Woonplaats: Nuenen
Geregistreerd: 2 december 2005
Berichten: 34

Hydraul.druklager

Renault Espace
Bouwjaar: 2004
Brandstof: Benzine/lpg
Motor: 2.0 16V E4

Onlangs op vakantie in Italie een nieuwe koppeling geplaatst.Hierbij is het druklager niet vervangen.Koppeling pakte vrij vlug )ongeveer een centimeter'.
Alsnog het druklager vervangen maar de koppeling pakt nog vrij snel.Ontlucht door de nippel,maar het resultaat is nog hetzelfde.Kan mij iemand een idee geven hoe ik de koppeling helemaal ontlucht krijg.Naar mijn mening blijft er in het druklagergedeelte nog lucht zitten.BVD Huub

Het probleem is opgelost door de drukgroep onder voorspanning te monteren.
Het betreft hier een SAC koppeling,dat is een selfstellende drukgroep en moet onder voorspanning gemonteerd worden.
bedankt voor de informatie die ik heb mogen ontvangen.

Laatst bewerkt door Huco (29 augustus 2008 19:24)

Offline

 

#2 13 augustus 2008 21:40

joŽlcotech
Professional
Geregistreerd: 7 juni 2008
Berichten: 224

Re: Hydraul.druklager

Als er lucht op het circuit zit, komt het pedaal onvoldoende omhoog. Als je dan enkele keren het pedaal met de hand indrukt en omhoog trekt betert dat. Dat is bij jou blijkbaar niet het geval. Ik vermoed dat enkel de koppelingsplaat vervangen is. In de drukgroep zit een verstelmechanisme die de koppeling afstelt. Vroeger kon je dat met de kabel afstellen, maar bij het hydraulisch systeem van de Espace 4 zit er een mechanisme in de drukgroep. Controleer eens op je factuur wat er precies is vervangen. Normaal vervangt men de plaat en de drukgroep, eventueel ook het druklager. Ik doe dat toch... Maar in ItaliŽ...
Als dat allemaal vervangen is, denk ik dat je de hoofdcilinder aan het pedaal nog moet vervangen.
Als je geen ontluchtapparaat hebt, kan je ontluchten via de nippel aan de werkcilinder (aan de bak).
Nippel open, enkele malen pedaal met de hand volledig induwen en omhoogtrekken, laat het pedaal omhoog staan, remvloeistof bijvullen in het remreservoir, laat nog een minuutje druppelen en draai dan de nippel dicht.
Succes!

Laatst bewerkt door joŽlcotech (13 augustus 2008 21:48)

Offline

 

#3 14 augustus 2008 10:14

sjaak r
Professional
Echte naam: sjaak
Geregistreerd: 23 oktober 2004
Berichten: 1368

Re: Hydraul.druklager

Als je het gedeelte tussen werkcilinder en ontluchtingsnippel wil ontluchten moet je iemand het pedaal helemaal laten indrukken, dan nippel open en weer dicht dan pedaal omhoog.<Herhaal dit een paar keer.
Ook kan je er na iets op het pedaal zetten zodat hij helemaal is ingedrukt en laat dit zo een paar uurtjes staan.(nippel niet open)
succes

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Problemcar wordt aangedreven door PunBB
Alle content © copyright 2000 - 2014 Problemcar

Adverteer ook op Problemcar!

Carpartsdirect Besteonderdelen.nl
Onderdelenlijn.nl