Ford 0: 3 probleempjes Ford Ka Briels 2004

Mijn Ka (36.000km.)heeft 3 probleempjes:

1e: Tijdens de 1e start van de dag +/- 2 min. een piepend geluid van onder de motorkap. Bij starten van warme motor doet hij dit niet meer. ligt dit aan de riem en kan ik dit zelf oplossen?

2e: Als ik over een drempel ga hoor ik een soort gekraak vanachter. Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er aan doen.

3e: Kachel in koude stand netjes koel maar zodra ik de temperatuur knop maar 2 of 3 standjes verzet wordt het bloedheet.
Draai ik de knop weer naar koud dan blijft hij af en toe gewoon heet en kan ik draaien aan de knop wat ik wil maar blijft heet.
Heb wel een paar keer op de kachelkraan geklopt met de achterkant van een schroevendraaier en dan pas wordt het weer koel. Is dit een defecte kachelkraan?

kaloot

Geplaatst door kaloot (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

1 Kan van ales zijn van de riem tot bijvoorbeeld de stuurpomp of waterpomp, hier is zo moeilijk te zeggen wat het kan zijn.

2 Weet je zeker dat het achter weg komt? Meestal komt het gekraak van de voorzijde en zijn het de draagarmrunners

3 Kan idd een kachelkraan zijn, maar ook de bedieningspaneel, als je er tegen aanklopt en hij word weer koel is het waarschijnlijk zeker de kraan.

kaloot (0), 13 jaar geleden

Gekraak vanzelf over gegaan en het gepiep is gebleven (ook al hadden ze er een nieuwe riem om hadden gedaan en het probleem met de kachel was een defecte kachelpomp, deze is vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 0 of stel zelf een nieuwe vraag.