Ford Focus: Geen vermogen Focus tdci

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1800 tdci 85kw

Ik heb hier een Focus van 2007 die vermogen te kort komt. De wagen rijdt helemaal niet aangenaam. In de lage toerentallen duurt het extreem lang vooraleer hij terug aanpakt. Dit is het ergste in tweede versnelling wanneer je bvb aan een rond punt komt. Je moet haast terug naar eerste schakelen om zeker te zijn dat je vlot kan oprijden ! De wagen werd meerdere malen gecontroleerd door de Ford -dealer, zonder resultaat. De software werd reeds gewijzigd en de draaihoeksensor vervangen. De wagen verbruikt ook tussen 7,5 en 8 liter op 100 km terwijl het een zeer rustige chauffeur is. Zijn vorige focus, 1800 tddi van 2001, verbruikte slechts 5,3 liter... rustige rijstijl dus.

Weet iemand raad ? Zou chiptuning een oplossing zijn ?

rallyfiesta

Geplaatst door rallyfiesta (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

snouky1 (0), 15 jaar geleden

ik heb net hetzelfde probleem met mijn wagen behalve dat ik nog bij het snel optrekken stilval.
in de garage vinden ze niets terug en willen ze hieraan niets doen
maar bij het navragen bij collega mechaniekers blijkt de mondeo hetzelfde voor te vallen en hierbij hebben ze de pcm vervangen
wat ook mogelijk is is bij volvo langs te gaan,die bezittenb namelijk dezelfde motor maar dan zonder begrenzing op de kw's...

rallyfiesta (0) PRO, 15 jaar geleden

Probleem is intussen bekend bij Ford, maar er bestaat geen oplossing voor !
OF TOCH... je kan de Focus enkel nog in 1600 of 2000 cc kopen ...

Chiptuning is geen oplossing ! Ik heb de wagen op een vermogenbank getest
en opgegeven pk's en koppel stemmen overeen. Het toerengebied waar vermogen
ontbreekt is vooraleer de turbo begint. Ga je daarvoor tunen krijg je ontzettend
veel rook. Vermits deze wagens uitgerust zijn van een roetfilter, zal die spoedig
verstopt zitten...

snouky1 (0), 15 jaar geleden

leuk om te weten dat ze er niets aan kunnen doen...
zal is langs volvo rijden dan,die kunnen misschien voort helpen
hou u dan wel op de hoogte

Rinus9836 (0), 15 jaar geleden

Verstuivers Opnieuw Laten Inleren En Brandstofsysteem Controleren Op Lucht.(bij Ford Dealer)

snouky1 (0), 15 jaar geleden

[quote=Rinus9836]Verstuivers Opnieuw Laten Inleren En Brandstofsysteem Controleren Op Lucht.(bij Ford Dealer)[/quote]
het probleem doet zich voor bij het accelereren vooral
maar bij andere artikels die ikgelezen heb over de 1,8 tddi(de voorloper van de tdci)blijkt dat het probleem toen ook al bestond
asl men rustig als een slak optrekt dan ist geen probleem,alhoewel ik de laatste dagen wel ondervindt dat die ook bij stationair stilvalt,maar een sdat men flink gas moet geven geeft de motor het op.
nu is het ook zo als ik de wagen tussen de 2000 en de 2500 toeren hou als de wagen stilstaat dat hij wel deftig begint te pingelen...bij het bepaald artikel hierboven vermeld spraken ze over een kapotte pistonpenmaar ik heb nu 17000 km op de teller en nu al kapot...
ik ga is navragen bij een gespecialiseerd dieselmotorenbedrijfof ze er daar al geen ervaring hebben met deze wagens

snouky1 (0), 15 jaar geleden

[quote=rallyfiesta]Probleem is intussen bekend bij Ford, maar er bestaat geen oplossing voor !
OF TOCH... je kan de Focus enkel nog in 1600 of 2000 cc kopen ...

Chiptuning is geen oplossing ! Ik heb de wagen op een vermogenbank getest
en opgegeven pk's en koppel stemmen overeen. Het toerengebied waar vermogen
ontbreekt is vooraleer de turbo begint. Ga je daarvoor tunen krijg je ontzettend
veel rook. Vermits deze wagens uitgerust zijn van een roetfilter, zal die spoedig
verstopt zitten...[/quote]
bij navraag blijken die wagens enorm te roken en dat is,zoals ze zelf zeggen,vrij normaal...
zou het probleem zich al dan niet in de roetfilter bevinden dan?

Roger10 (0), 15 jaar geleden

[quote=snouky1][quote=rallyfiesta]Probleem is intussen bekend bij Ford, maar er bestaat geen oplossing voor !
OF TOCH... je kan de Focus enkel nog in 1600 of 2000 cc kopen ...

Chiptuning is geen oplossing ! Ik heb de wagen op een vermogenbank getest
en opgegeven pk's en koppel stemmen overeen. Het toerengebied waar vermogen
ontbreekt is vooraleer de turbo begint. Ga je daarvoor tunen krijg je ontzettend
veel rook. Vermits deze wagens uitgerust zijn van een roetfilter, zal die spoedig
verstopt zitten...[/quote]
bij navraag blijken die wagens enorm te roken en dat is,zoals ze zelf zeggen,vrij normaal...
zou het probleem zich al dan niet in de roetfilter bevinden dan?[/quote]
Ik weet er toch ook waarvan de roetfilter abnormaal snel dicht kwam te zitten en nadat deze open gemaakt zijn terug normaal liepen hoe het eigenlijk moet!

Danny78 (0) PRO, 15 jaar geleden

Bij hoeveel kilomters hebben die wagens dat ??

Heb soortgelijke problemen al gehad bij 52 tot 54000 km en aan 60.000 is het pas aangegeven van de mazoutfilter te vervangen bij al die wagens die ik had had ik via aan opvoerpompje vacuum getrokken door de filter = dat pompje bleef gewoon ingedrukt => filters verstopt !!!

Ze halen dus geen 60.000 km die mazoutfilters !!!

Mischien niet de oplossing voor deze wagen maar de effecten zijn soortgelijk + bij normaal rijden lijkt het of je gas lost en weer indrukt => foutcodes of brandstof regeling.

snouky1 (0), 15 jaar geleden

[quote=Danny78]Bij hoeveel kilomters hebben die wagens dat ??

Heb soortgelijke problemen al gehad bij 52 tot 54000 km en aan 60.000 is het pas aangegeven van de mazoutfilter te vervangen bij al die wagens die ik had had ik via aan opvoerpompje vacuum getrokken door de filter = dat pompje bleef gewoon ingedrukt => filters verstopt !!!

Ze halen dus geen 60.000 km die mazoutfilters !!!

Mischien niet de oplossing voor deze wagen maar de effecten zijn soortgelijk + bij normaal rijden lijkt het of je gas lost en weer indrukt => foutcodes of brandstof regeling.[/quote]
mijn wagen heeft 20000 km...
heb m'n luchtfilter gecheckt en die ziet zo zwart als iets
ben nu een nieuwe gaan kopen zodat ik die kan veranderen.ondertussen heb ik geen last meer gehad van de vermelde problemen.maar ondertussen heb ik al wel het onderste uit de kan gehaald(wagen naar zijn maximum snelheid gebracht en di wat aaanhouden).
sindsdien regenereert die wel is af en toe.
na wat lees werk hebben blijkbaar die wagens een goede tocht op zelfde snelheid nodig om de regeneratieproces in gang te doen schieten.nu ben ik daarin gelukt dit te doen gebeuren bij stationair toerental.
ga dit nu verder opvolgen

antig01 (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb 2 auto's gehad met soortgelijke problemen, zaten bijde nog in de garantie en onder de 60.000
Tijdens het rijden tijdens fors acceleren, hield de motor op met trekken, tot het moment dat hij weer bij 1200 toeren was, dan pakte hij weer op, maar ook extreem inhouden dus.

Bijde gevallen commonrailpomp vervangen (i.o.m hotline) en probleem was opgelost.

rallyfiesta (0) PRO, 15 jaar geleden

filters vervangen en uitlaat uitgestoomd... geen resultaat !

Ford-dealer en expertise blijven zeggen dat er niets mis is ! Klant heeft klacht ingediend bij Ford België.

snouky1 (0), 15 jaar geleden

tijdens een trip naar duitsland(essen) heb ik m'n wagen tot ht uiterste gedreven.heb de maximumsnelheid eruit gepompt gedurende een 5 km ongeveer.sindsdien moet ik zeggen dat die toch beter beginnen rijden is en dat ik al wat betere prestaties heb mar daarentegen is mijn verbruik fors gestegen (gemiddelde van 9 liter!).via de forum van fordclub belgie heb ik vernomen dat zowat alle eigenaars van deze type problemen hebben.
maar hoe zit dat bij de brandstofdrukregelaar op deze type van motor?
ik kreeg onlangs m'n wagen ni meer gestart na het stilvallen op een drukke baan?zou daar zich geen interne fout voorkomen die niet waarneembaar is.
heb zo'n foutmelding ook gekregen bij het herstellen van een chevy diesel.die auto had dezelfde symptonen en bleek dat daar om een of andere duistere reden de foutcode opgekomen te zijn van de brandstofdrukregelaar.bij het wissen van de foutcode bleek die niet terug te komen maar het ^probleem bleef wel actief

snouky1 (0), 15 jaar geleden

kleine update!!!
bij het checken van m'n oliepeil kwam ik korreltjes tegen in m'n olie.nog iemand tegengekomen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.