Daewoo-Chevrolet Lanos: foutcodes

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Na een hoop problemen (zie andere bijdrage) doet men auto eindelijk wat hij moet doen: starten.
Doch ik heb nog steeds volgende foutcodes. Na het wissen komen ze steeds terug.

61 Magneetklep brandstofdampafvoer maakt kortsluiting naar massa
93 Motorregeleenheid defect
17 Kortsluiting inspuitventiel naar plus/massa
13 Geen variatie in signaal lambda sonde

Ik vermoed iets met de bedrading, slechte massa?
Het motormanagement zit bij mij niet onder de stoel maar aan de rechterzijde aan de voet van de passagier, geen gecorrodeerde klem te vinden.

Iemand een idee waar of hoe ik moet zoeken???

kristoflimited

Geplaatst door kristoflimited (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Lanos? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kristoflimited (0), 15 jaar geleden

Ik heb een gecorrodeerde massaverbinding gevonden in het motorcompartiment. resultaat: 1 foutcode minder (13 Geen variatie in signaal lambda sonde) , nog 3 te gaan dus.

Ik ben nog op zoek naar de massaklem die onder de stoel van de passagier zou moeten zitten. Niets te vinden
(Het motormanagement zit bij mij niet onder de stoel maar aan de rechterzijde aan de voet van de passagier, daar vind ik ook geen massaklem)

Weet iemand waar ik moet gaan zoeken??

henk kroezenga (0) PRO, 15 jaar geleden

je hoeft niet verder te zoeken want foutkode 13,17en 61 worden er in gezet omdat deze circuits onderbroken worden op lpg
93 is wel vreemd als de motor loopt
is de auto uitgelezen met de scan 100 of gelijkwaardig?

kristoflimited (0), 15 jaar geleden

[quote=henk kroezenga]je hoeft niet verder te zoeken want foutkode 13,17en 61 worden er in gezet omdat deze circuits onderbroken worden op lpg
93 is wel vreemd als de motor loopt
is de auto uitgelezen met de scan 100 of gelijkwaardig?[/quote]
Neen, uitgelezen door klem A en B met elkaar te verbinden en vervolgens het knipperen te tellen van het motorcontrolelampje...

het is in elk geval al een hele hulp dat ik niet meer verder dien te zoeken naar 13-17 en 61!!! dank je.

Nu nog de 93 dus, idee?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Lanos of stel zelf een nieuwe vraag.