Volkswagen Passat: tdi 2002 loopt op drie cilinders bij motor temp tussen 70-90 gra

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TDi PV

Hallo ik heb een vreemd probleem met mijn passat.
Wanneer de auto koud is loopt hij goed echter wanneer de temperatuur rond de 70 graden komt begint hij te stotteren en vandaag begon hij zelfs op 3 cilinders te lopen.
Toen hij op 3 cilinders liep heb ik hem uit gezet en weer gestart en was het probleem over en liep hij weer als een zonnetje.
Wanneer de temp meter de 90 graden heeft bereikt is het probleem van stotteren over en het probleem komt alleen tussen de 70 en 90 graden temperatuur van de motor.
De temperatuursensor is een aantal maanden geleden vervangen omdat deze toen stuk is gegaan en neem niet aan dat deze iets hiermee te maken heeft.
Iemand ideeen? Hang hem zometeen aan computer hopelijk is hier nog iets uit te halen.
Groeten Johan

epai2008

Geplaatst door epai2008 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

epai2008 (0), 15 jaar geleden

Inmiddels aan computer gehangen geeft:

Foutcode 18075 Ventiel pompverstuiver cilinder 2 (N241) fout geconstateerd in het electrische circuit
en 18265 P1857-35-10 Belastingssignaal storingsmelding van motorregelapparaat maar denk dat deze melding komt omdat ecu fout heeft geconstateerd.

Even voor Paul: komt dit overeen met jou bevindingen?

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=epai2008]Inmiddels aan computer gehangen geeft:

Foutcode 18075 Ventiel pompverstuiver cilinder 2 (N241) fout geconstateerd in het electrische circuit
en 18265 P1857-35-10 Belastingssignaal storingsmelding van motorregelapparaat maar denk dat deze melding komt omdat ecu fout heeft geconstateerd.

Even voor Paul: komt dit overeen met jou bevindingen?[/quote]
Ja.....

Gr. paul

epai2008 (0), 15 jaar geleden

oh sorry das snel, had je mail gestuurd maar je reageerd sneller dan ik mail kan sturen.
Bedankt.

epai2008 (0), 15 jaar geleden

Aangezien alles wijst op kabelboom probleem en de meningen over het vervangen dan wel contacten bijbuigen nogal verschillen voor de zekerheid toch maar een nieuwe besteld.
Zodra binnen dan monteren en kijken of probleem is opgelost.
word vervolgd...

epai2008 (0), 15 jaar geleden

Ben een beetje laat met bijwerken maar bij deze alsnog.
Kabelboom vervangen en probleem was opgelost.
Het vervangen gaat standaard volgensmij niet ze heel gemakkelijk omdat de Motor er bij de passat in lijn in is gemonteerd en je geen ruimte hebt om hem er recht in te schuiven maar als je het plastic van de kabelboom met een fohn verwarmd kan je hem er met een bocht inschuiven zonder de hele zooi te hoeven kaal te slopen.

gr Johan

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

volgende keer accu eruit halen en met een schrotzaag gat maken in schutbord vis je hem er zo uit

gr.marco

epai2008 (0), 15 jaar geleden

Lijkt me niet echt handiger maar een ieder moet het doen zoals hem het het beste lijkt.

Benny Vee (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik knijp de stekkertjes op de verstuivers altijd iets samen en werkt altijd prima.

epai2008 (0), 5 jaar geleden

Probleem is reeds opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.