Opel Astra: Electronische kilometerteller

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Mijn electronische kilometerteller werkt soms niet goed.De meter danst op en neer of blijft soms helemaal stil staan.Wanneer ik dan naar de honderd ga,pakt ie opeens weer.Soms doet ie het een hele tijd goed zonder problemen.Ik geef rijles dus je snapt mijn probleem.Volgens de garage is het een reparatie van plus minus 500 honderd euro.

Peter Dammers

Geplaatst door Peter Dammers (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kleijn (0), 15 jaar geleden

zal dan een weerstand zijn achter je dasboard anders een ander dasboard even aan de garage vragen of het daar mee verholpen is groet willem2

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je storing in het snelheids signaal hebt moet ook de ABS controle lamp gaan branden..

waarschijnlijk stekker achterop de tellerunit of tellerunit zelf defect.

je kunt vast wel een Occasie teller op een sloperij vinden, deze heeft dan alleen een andere kilomter stand.

Willem

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Willem12089]Als je storing in het snelheids signaal hebt moet ook de ABS controle lamp gaan branden..
Willem[/quote]
Niet altijd, Willem. Heb er ook al diverse wielsensors linksvoor vervangen ( incl. lager) bij deze storing.
Niet elke Astra-G heeft abs.........

Gr.

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Excuus, ging er stiekem een beetje vanuit dat ABS standaard was. ben namelijk meer een Vectra-B man.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.