Audi A4: Geen interieurverwarming (kachel)

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: alt

Beste Lezers ik zit met een probleem ik heb alleen maar koude lucht in de auto verwarming werkt dus niet naar garage geweest waar werd gezegd dat mijn waterpomp kapot is de schoep loopt niet mee maar naar wat ik altijd heb begrepen is dat als de waterpomp niet werkt de motor heet word dit probleem heb ik niet blijft keurig op 90 graden staan .Graag wil ik weten of het wel de waterpomp kan zijn of dat er misschien iets anders aan de hand kan zijn of wat ik eventueel zelf eerst kan controleren MVG Robert

robertmichel

Geplaatst door robertmichel (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan T (20) PRO, 15 jaar geleden

nou robert het lijkt volgens mij niet op de waterpomp want dan had hij warm gelopen.
als de motor voorde rest geen problemen heeft moet je beginnen om het koelsysteem te ontluchten.
want als er lucht in zit blijft de kachel koud en voor de rest merk je niks.
wat je moet doen.
haal de paravan weg dat is die plaat bij de voorruit.
dan zit er bij de accu aan de stuur kant een huls die naar binnen lijkt tegaan.
haal deze er af is soms best lastig en zit vasat met trekbandje.
dan zie je de kachelslangen .
in de rechter vanaf achter het stuur gezien zit een gaatje.
haal de klem naar achteren.
nu kan je met wat tobben de slang er een stukje af schuiven zodat het gaatje vrij komt.
steek er door met een dingentje om tezien of hij door en door is anders verder schuiven.
als hij open is dan vullen tot de koelvloeistof er uit komt.
lukt het niet omdat het koelvloeistof reservoir vol zit dan moet je hem laten draaien desnoods dop erop tot het eruit stroomd.
als het eruit komt dan de slang terug schuiven klem vast zetten en voelen of er wamte komt.

groetjes jan.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jan T]nou robert het lijkt volgens mij niet op de waterpomp want dan had hij warm gelopen.
als de motor voorde rest geen problemen heeft moet je beginnen om het koelsysteem te ontluchten.
want als er lucht in zit blijft de kachel koud en voor de rest merk je niks.
wat je moet doen.
haal de paravan weg dat is die plaat bij de voorruit.
dan zit er bij de accu aan de stuur kant een huls die naar binnen lijkt tegaan.
haal deze er af is soms best lastig en zit vasat met trekbandje.
dan zie je de kachelslangen .
in de rechter vanaf achter het stuur gezien zit een gaatje.
haal de klem naar achteren.
nu kan je met wat tobben de slang er een stukje af schuiven zodat het gaatje vrij komt.
steek er door met een dingentje om tezien of hij door en door is anders verder schuiven.
als hij open is dan vullen tot de koelvloeistof er uit komt.
lukt het niet omdat het koelvloeistof reservoir vol zit dan moet je hem laten draaien desnoods dop erop tot het eruit stroomd.
als het eruit komt dan de slang terug schuiven klem vast zetten en voelen of er wamte komt.

groetjes jan.[/quote]
ontluchten gaat het makkelijkst door de 3 sterschroeven van het expansiereservoir los te nemen en het reservoir door een 2e man te laten optillen terwijl je de slang losschuift. Zodra je vloeistof hebt druk je de slang terug.

vw heeft hier een pompje voor wat het expansievat onder lichte druk zet.

Pas op dat je er niet aan begint als de motor warm is en de boel onder druk staat. Zou niet de eerste zijn die bij het brandwondencentrum aanbelt.

Meest voorkomende kwaal is trouwens verstopte kachelradiateur. soms met spoelen gangbaar te krijgen, soms niet. Dan moet je hem vervangen en dat betekend het totale dasboard uitbouwen. Voor de prof een halve dag werk.

dutch123 (55), 15 jaar geleden

Heb hetzelfde gehad met een VW Polo. Pas als de auto langdurig stationair draaide werd de motor wel te warm. Rijdend koelde hij blijkbaar voldoende. Het probleem was hier wel degelijk de waterpomp.
Geen garantie dat dit bij jou ook het geval is, maar de waterpomp zou ik zeker nog niet uitsluiten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.