Toyota Avensis: afstellen koplampen avensis

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: d4d

Hallo,
kan ik de hoogte verstelling van de koplamen zelf doen? voor mijn gevoel staan deze iets te laag afgesteld. (zichtbaar op berm, borden niet altijd goed verlicht. Graag lees ik jullie reactie.

paul-tommy

Geplaatst door paul-tommy (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

leon v8 (0), 15 jaar geleden

ja is mogelijk om zelf te doen kijk wel goed welke kant je op moet draaien dat je het niet stuk maakt. het mooiste is om de auto ongeveer een meter voor een vlakke muur te zetten kun je goed zien wat er met je lichtbeeld gebeurt.

m.v.g leon

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

Het beste ga je even naar een garage, met een koplamp afstelapparaat is dit in 2 minuten gebeurd.

mvg,
Hans.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=leon v8]het mooiste is om de auto ongeveer een meter voor een vlakke muur te zetten kun je goed zien wat er met je lichtbeeld gebeurt[/quote]
Maar staan ze nu dan ook goed afgesteld ?? Op een muur afstellen blijft gokwerk... Beter is daarom afstellen met een koplampafstelapparaat.

Gr. paul

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

dat zeg ik.........koplampafstelapparaat[img]http://dune.servint.com/uploads/c_laugh....[/img]

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Hans4040]dat zeg ik.........koplampafstelapparaat[/quote]
Je was me net voor...........;

Gr. paul

paul-tommy (0), 15 jaar geleden

Okee, alvast dank voor alle reacties, maar waar zit dat schroefje oid waar ik moet gaan draaien?
kan iemant wellicht een fotootje plaatsen?
thx.

Nico8119 (0), 15 jaar geleden

Zit er geen knopje op het dashboard waarmee je de hoogte kunt regelen? Veel auto's hebben dit.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=paul-tommy]Okee, alvast dank voor alle reacties, maar waar zit dat schroefje oid waar ik moet gaan draaien?[/quote]
Ga nou niet zelf lopen friemelen......., Je bereikt niet wat je wilt bereiken. Koplampen afstellen is bij de meeste garages service, bang dat het je iets kost hoef je niet te zijn.

Gr. paul

paul-tommy (0), 15 jaar geleden

Okee, ik begrijp jullie reacties, maar dat kost tijd en daar zit ik niet dik in. Drukke baan en (dagdienst) en dan moet ik voor mijn gevoel, voor zo iets kleins, zo veel gaan regelen. Vandaar dat ik dit even zelf wil gaan doen. Maar als jullie aangeven dat dit toch wel iets speciaal sis, zal ik dat maar gaan doen.

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

Je kan ook wachten tot de ANWB weer een gratis verlichtings controle dag houdt, dan rij je zo naar binnen.
(eventueel in je lunch pauze)
Hoef je naast je drukke baan ook niet zoveel te regelen.

Ewi (0), 15 jaar geleden

Paul,

Ik heb ook een Avensis uit 2003 waarbij enkele jaren geleden beide koplampen van zijn vervangen omdat tijdens een lampwissel de complete lamphouder uit de reflector brak.
Dit was te wijten aan een constructiefout en onder coulance opgelost.
Na een belletje kon ik de volgende dag al bij de dealer terecht. Sindsdien OK.

Daarvoor meende ik ook altijd last te hebben van slechte verlichting en zat altijd te pielen met andere lampjes maar niets hielp tot toen.

Slechte exemplaren zijn te herkennen aan de aan de reflector bevestigde lamphouder met 3 dunne pootjes. Deze worden heet als de verlichting aan is en zakken na verloop van tijd weg waardoor de reflectie niet meer optimaal is.
Bij de nieuwe is houder een geheel met de reflector.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Gr Ewald

paul-tommy (0), 8 jaar geleden

Heb tijdens grote beurt alles laten nazien en afstellen, dank voor alle reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.