Mercedes-Benz A-Klasse: bas esp lampje

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel

Na het vervangen van r.a.w.schakelaar storingslampje bas/eps aan.
Uitgelezen,code C1504.
fout wil niet wissen,wil niet initiaseren omdat er een fout in zit

wie weet raad,helaas stond de auto wel op acc.stand toen ik de boel demonteerde.
stuurhoek word wel aangegeven.

Douwe

dfc

Geplaatst door dfc (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

izzi (0) PRO, 15 jaar geleden

stuurhoeksensor die verdraaid zit ,je kan deze verkeerd monteren ,normaal moet je deze blokkeren voor het uitbouwen ,heb je al met het stuur links-rechts -links gedraaid om de stuurhoeksensor aan te leren ,als dit allemaal niet lukt zal het een nieuwe worden denk ik

ToniMB (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat voor stuurhoek geeft ie aan als de wielen recht staan? Je kunt nog proberen de accukabel even los te halen en weer vastzetten en de stuurhoeksensor opnieuw inleren (met draaiende motor stuur enkele keren volledig links en rechts draaien). Het komt ook wel ooit voor dat je eerst een stukje moet rijden maar dan zou code C1540 er ook in moeten staan.

chopper (0), 15 jaar geleden

Zo een 3 jaar geleden had ik ook het probleem van het oplichten van het esp/bas lampje. De auto vertoonde geen afwijkende gedrag hierdoor, zoals bijv. het inhouden van de motor.

De oorzaak was te veel spelling in het stuurkolom, deze heb ik laten vervangen en probleem weg.

Mijn advies is controleer de spelling van de stuurkolom of deze binnen de tolerantiewaarden is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.