Peugeot 206: knijpen van de HDI-pomp?

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2-0 hdi

wie heeft ervaringen met het beperken van verbruik van een 206 HDI 2.0?
1:18 voor een karretje van ruim een ton vind ik ruim bemeten
valt er zo-wie-zo iets af te stellen?
Er werd 3 jaar geleden een Peugeot HDI 2.0 gemaakt met een groen label
wat had dat type dat ontbreekt bij een normale HDI 2.0?
wie heeft ervaring hiermee?

dupl-u-132-5dd1476e8925d+ave

Geplaatst door dupl-u-132-5dd1476e8925d+ave (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

Valt er wat af te stellen? NEE. Alles is elektronisch geregeld.
Als je de reclame mag geloven zou chip-tuning het antwoord zijn, maar ik geloof daar niet zo in.
O.K. meer vermogen en koppel dat lukt wel, maat dan ook nog zuiniger? Die P.K.'s moeten ergens vandaan komen.

Treb (0), 15 jaar geleden

Het rechtervoetje... Een groen label 2.0?
Groet,
Bert

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

er bestaan chiptunings op maat, m.a.w..het programma zo schrijven zo als de klant het wil....het is dus mogelijk om met een ander programma zuiniger te rijden...dit zal waarschijnlijk wel weer ten koste gaan van het vermogen...

het door de auteur aangehaalde verbruik is vrij normaal voor dit type auto en motor..

Mart76 (0), 15 jaar geleden

Volgens mij gaat het hier om de 206 Hdi éco ( http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?... )

en 1:18 is gebruikelijk, maar kan véél beter! ( moderne tied'n tied veur ut nije ried'n) ik ken mensen die met een 406 van ruim 1400 kg 1:20 rijden. Dus dan moet dat met een 206 ruimschoots lukken.

KRG (0), 15 jaar geleden

ik rijd redelijk volgens het "nieuwe rijden ". Maar het lukt mij gemiddeld met de Peug 406 HDI 2.0 110 pk om ongeveer een verbruik van 1 op 18 te halen. gecombineerd kortere ritten met af en toe een lange rit. De gemiddelde snelheid over 6500 km is dan bv 56 km/u.
Hoe het iemand met een 406 dan lukt om gemiddeld 1 op 20 te rijden zonder een gevaar op de weg te worden is voor mij een vraag. Graag van andere HDi gebruikers ook de reacties.

E.T.Wiersum (0), 15 jaar geleden

Ook ik vindt 1:18 geen abnormale waarde ,al hangt het er natuurlijk erg van af hoe en waar je rijdt.
Ik bedoel stoplichten,stadsritten,max. snelheid,anticiperen,bandenspanning, e.d.
Al deze zaken kunnen het verbruik beinvloeden.

Mart76 (0), 15 jaar geleden

met mij vorige 406 110 pk Hdi reed ik ongeveer 1:18 ( in de winter en lange stukken snelweg 1:16 maar dan lag de snelheid beduidend hoger)
tegenwoordig rij ik met mijn 406 2.2 Hdi met 160Pk gemiddeld 7 liter op de 100 km. dat ligt aan mijn rchtervoet en het feit dat ik nu een tijdje op V-power diesel rij. Het zuinigste score met die 2.2 is 6.3 liter op 100 km bij gecombineerd gebruik.

Maar even terug naar het topic. De vraag was: kan je een Hdi afstellen zodat hij zuiniger wordt.

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

Misschien iets uit de oude tijd, maar hier is een idee: een blokje onder het gaspedaal.
Aangezien de stand van het gaspedaal bepaalt hoeveel diesel er ingespoten wordt, kan dit wel eens werken.
Door te experimenteren met de hoogte van het blokje kun je het optimum vinden tussen zuiniger rijden en een stuk langzamer zijn.

Treb (0), 15 jaar geleden

Onlangs een tank leeg gereden met 160/170 km per uur: 1 op 12,8.
Ook niet erg éco ;-) maar die versie kende ik inderdaad niet bij de 2.0.
Groet,
Bert

Beunhaas (530) PRO, 15 jaar geleden

[quote=oldford]Misschien iets uit de oude tijd, maar hier is een idee: een blokje onder het gaspedaal.
Aangezien de stand van het gaspedaal bepaalt hoeveel diesel er ingespoten wordt, kan dit wel eens werken.
Door te experimenteren met de hoogte van het blokje kun je het optimum vinden tussen zuiniger rijden en een stuk langzamer zijn.[/quote]
Nog beter: een sterke veer onder het gaspedaal, zo moet je hard trappen om vooruit te komen (zoals fietsen....)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.