Renault Scenic 2001: Losspringende turboslang (Problemcar.nl)

Welkom bij Problemcar

Mededeling: Heeft U hulp nodig bij het PLAATSEN van een probleem kunt U op werkdagen bellen met 06-19954278 (bgg of in gesprek kunt U een sms sturen) Problemen zijn er immers om op te lossen!!
Diagnoseapparatuur.nl Toolshop.nl

#1 30 november 2008 13:43

gablie2
Particulier
Echte naam: Nico
Woonplaats: Maastricht
Geregistreerd: 30 november 2008
Berichten: 2

Losspringende turboslang

Renault Scenic
Bouwjaar: 2001
Brandstof: Diesel
Motor: 1.9 Dci

Bij het optrekken en toeren maken hoorde ik een knappend geluid in de motorruimte, hierna viel het vermogen terug en de scenic begon te stotteren en in te houden. Ik zag dat de turbo slang( 2 delig met klem) was losgeschoten, maar de klem zat strak vast. Nog strakker gemonteerd. Hierna normale situatie. testrit : Maar bij drukverhoging sprong hij weer los. Er branden geen waarschuwingslampjes. Conclusie: hij bouwt druk op en kan deze niet kwijt, gevolg slang springt los, vermogen valt weg. Wagen heeft 115.000 kmgereden

Waar kan hier sprake van zijn?

bedankt voor jullie reacties,
Nico

Offline

 

#2 30 november 2008 13:47

biged1971
Professional
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 312

Re: Losspringende turboslang

zou de slang heel goed schoon maken en kijken of de losse ring die erin zit niet stuk is anders deze slang in zijn geheel vervangen.

Offline

 

#3 30 november 2008 23:35

EdwinTDI
Particulier
Echte naam: Edwin
Geregistreerd: 30 november 2008
Berichten: 4

Re: Losspringende turboslang

Is bij mijn ook een keer onderweg losgeschoten, de ANWB had 'm met een dopsleutel met flexibele stang muurvast aangedraaid. Is daarna nooit meer losgeschoten.

Laatst bewerkt door EdwinTDI (30 november 2008 23:42)

Offline

 

#4  5 december 2008 14:16

gablie2
Particulier
Echte naam: Nico
Woonplaats: Maastricht
Geregistreerd: 30 november 2008
Berichten: 2

Re: Losspringende turboslang

Aan Edwin & biged1971. bedankt voor jullie reactie. De auto is gemaakt in belgie:sneller en goedkoper. De slang is vernieuwd, De EGR gasklep vertoonde storingen, en 3 gloeibougies waren defect. Volgens de monteur geen defect aan turbo of katalysator.

De turboslang bestaat uit een stuk zachte en een hard stuk slang, gekoppeld met een harde ring. Door ouderdom, olierestanten, temp. verschillen wordt dit na jaren de zwakste plek, waardoor deze losspringt. Nieuwe slang: probleem(hopelijk) weg.

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Problemcar wordt aangedreven door PunBB
Alle content © copyright 2000 - 2014 Problemcar

Adverteer ook op Problemcar!

Carpartsdirect Besteonderdelen.nl
Onderdelenlijn.nl