Renault Megane 2004: Achterklep gaat niet meer open... (Problemcar.nl)

Welkom bij Problemcar

Mededeling: Heeft U hulp nodig bij het PLAATSEN van een probleem kunt U op werkdagen bellen met 06-19954278 (bgg of in gesprek kunt U een sms sturen) Problemen zijn er immers om op te lossen!!
Diagnoseapparatuur.nl Toolshop.nl

#1 22 december 2008 09:53

boesima123
Particulier
Echte naam: Peter

Achterklep gaat niet meer open...

Renault Megane
Bouwjaar: 2004
Brandstof: b
Motor: 16 16v

Helaas... weer een nieuw probleem. Nu gaat de achterklep niet meer open. Dit gaat tesamen met de centrale deurvergrendeling. De deuren openen en sluiten wel.. De achterklep op geen enkele wijze. Ook met de centrale deurvergrendelingsknop op het dashboard gaat hij niet meer open. Wie weet hoe de klep te openen en wat er aan de hand is...

#2 23 december 2008 00:56

Meten=Weten
Professional

Re: Achterklep gaat niet meer open...

Vermoedelijk is het slot zelf defect. Deze kun je nu alleen langs de binnenkant openen, door met een kleine schroevendraaier het witte palletje op het slot te ontgrendelen.
succes!

#3 23 december 2008 08:08

boesima123
Particulier
Echte naam: Peter

ER is helemaal geen wit palletje te zien. Ik zie slechts aan de onderkant een rubber afdichthoesje... daarachter voel ik wel een schakelaar en die werkt slechts electronisch en zal ongetwijfeld weer erg duur zijn. IK wil dus wel zeker weten dat die kapot is....Hij gaat dus nu soms wel open... Maar meestal niet. Hoe kan ik het controleren en is er misschien toch een manuele manier om te openen en af te sluiten... Zoals de deur ook met een sleutel kan....

#4 23 december 2008 16:04

Meten=Weten
Professional

Op het slot (aan de binnenzijde in de kofferbak) hoort toch zo'n pal te zitten. Je zult dus via je achterbank in de kofferruimte moeten zijn mocht de kofferbak niet openen. Als de klep wel open is kun je een zwart plastic kapje over het slot zien zitten, daarachter zit de betreffende pal. Een simpele manuele manier zoals met het sleuteltje bij het voorportier is er niet voor de achterklep. Maar omdat je aangeeft dat het soms wel werkt kan het dus ook de schakelaar zijn.... die gaan ook regelmatig stuk. Omdat zeker te weten is het toch raadzaam om een garage/dealer te raadplagen. Onnodig het slot of schakelaar vervangen is duurder dan in eens de juiste diagnose. Zelf er aan meten is niet raadzaam omdat de centale vergrendeling werkt via de rekeneenheid interieur (UCH) achterliggende kennis is dan echt noodzakeliik... (schema/draadfuncties/technische documentatie)

Succes...

Bulletin Board voettekst

Problemcar wordt aangedreven door PunBB
Alle content © copyright 2000 - 2014 Problemcar

Adverteer ook op Problemcar!

Besteonderdelen.nl
Onderdelenlijn.nl