Ford C-max: Radio- navigatie FX in Ford C-max

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v Flexifuel

Wij hebben een (nieuwe) C-Max 1.8 Flexifuel Titanium. Deze auto is uitgerust met een Ford radio- navigatie systeem, het zgn. FX systeem. Vanaf het begin doet deze al raar. Soms werkt het prima maar we hebben regelmatig 1 van onderstaande problemen:

- stuurbediening incl. voicecontrol werkt niet
- volume is niet aan te passen
- navigatie doet er lang over om route te berekenen (terwijl dit normaal heel snel gaat)
- geluid van de audio is zeer slecht, zonder bass. Bass/treble is niet meer in te stellen
- scherm is zwart terwijl de radio het wel doet
- radio doet het niet, CD/in-line werkt wel maar zachtjes

Etc. etc. en alle combinaties van bovenstaande komt voor.

Als de auto dan een tijdje niet gebruikt wordt (uurtje ofzo) dan doet alles weer normaal. De hele unit is al vervangen >> geen resultaat. Afgelopen week er een Servicepack geladen. Het is nu een week goed gegaan maar vandaag begon de ellende weer. Om gek van te worden!

Wie heeft hier ook last van of wie weet oplossing?

Groet,
Dennis

dennis-caro

Geplaatst door dennis-caro (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford C-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Is bekend probleem, is een Technische brief van waarmee je een gratis update cd kan aanvragen..\\
De dealer weet hier meer van

dennis-caro (0), 15 jaar geleden

Bedankt Postie! Afgelopen week is er een Service Pack geladen door de dealer. Is dat hetzelfde als wat jij bedoelt?

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja idd, en dat heeft niets geholpen?

dennis-caro (0), 15 jaar geleden

nee, helaas is het probleem vandaag weer verschenen. Het lijkt wel of het iets te maken heeft met welke deur ik het eerst open. Als ik een achterdeur open als eerste heb ik altijd problemen. Als je eerst een voordeur opent dan is er niets aan de hand. Je ziet ook bij het openen van een voordeur het scherm reageren. Dit was zo bij de 1e unit maar ook bij de huidige unit. Ik las iets op het Focus forum over het indrukken van 2 toetsen tegelijk (NAV en SET) en dat je dan kunt zien welke foutmeldingen er zijn en welke versie software je hebt. Morgen eens proberen.

Doktor (0) PRO, 15 jaar geleden

De service cd die de dealer gerbuikt heeft is waarschijnlijk nog de versie 1.0, er is een update versie 2.0 in de maak maar die heb ik tot op woensdag 24-12 nog niet mogen ontvangen.

De klacht opnieuw bij je dealer neerleggen en hun de update 2.0 laten bestellen bij Blaupunkt.

De foutcodes die je in het scherm dealermenu tegenkomt daar kun je helemaal niets mee, bij alle die auto's staan er af fabriek al lijsten vol met fouten in, is alleen relevant voor de reperateur van deze toestellen.

Suc6

dennis-caro (0), 15 jaar geleden

Hallo Markus,

En alweer bedankt voor de goede info! Morgen de dealer (en dus mezelf) verblijden.

Groet,
Dennis

jopiekees (0) PRO, 15 jaar geleden

Is inderdaad een software probleem dat op te lossen is met de update 2.0 .
Heb ik ook al besteld via de mail, maar ook nog steeds niks ontvangen.

dennis-caro (0), 15 jaar geleden

Ik heb Ford Nederland gebeld en zij geven aan dat de update begin februari verwacht wordt.

Nu heb ik nog een andere vraag: mijn telefoon (Samsung Touchwiz) is niet volledig te bedienen via de radio-unit. Mijn vorige (Sony W850i) wel. Nu las ik een PDF-file (gevonden via google) waar inderdaad werd aangegeven dat bepaalde nieuwe telefoons niet volledig compatible zijn met de FX-unit. Maar per modeljaar 2009 zou dit wel het geval zijn. Is de unit veranderd of is het een software-update en zal de nieuwe update van februari dit 'probleem' oko oplossen? Ik zal overigens deze vraag ook in een nieuwe topic stellen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.