Ford mondeo td: powerfilter op diesel?? of toch niet iemand ervaring

Bouwjaar: 1999

laat maar horen wat jullie mening is alvast bedankt

hus104

Geplaatst door hus104 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

jorkor185898 (0), 19 jaar geleden

Ik zou op een TD geen powerfilter zetten

Ik heb dit met mijn mondeo td ook gedaan en ik werd gillend gek van het fluitende geluid van de turbo.

Wat je wel zou kunnen doen is een vervangfilter plaatsen van K&N of Sparco.
deze filters zijn wel prijzig ( rond de 70 euro ).

ik heb er dan een van sparco ingezet.
je hebt dan nog wel een fluitend geluid maar je hoort het bijna niet

succes

hus104 (0), 19 jaar geleden

bedankt voor je reaktie maar je hebt het over het fluiten van je turbo. Dat is bij mij ook een probleem de mijne fluit niet maar die blaast (alsof er gewoon met een hoge druk ergens lucht uit wordt geperst) misschien weet jij hier meer van alvast bedankt groetjes

jorkor185898 (0), 19 jaar geleden

is er niet een aanvoerbuis van je luchtinlaat gescheurd ?

hus104 (0), 19 jaar geleden

euhh als jij me kan vertellen waar ik moet zoeken en wat dat eigenlijk is

jorkor185898 (0), 19 jaar geleden

De aanvoerbuis is die buis vanaf je luchtfilterhuis naar het motorbok

het is een dikke ronde geribbelde flexible slang van een diameter van ongeveer 10 cm

misschien dat die ergens gescheurd is

hus104 (0), 19 jaar geleden

ik heb het gecontroleerd maar die is helaas niet gescheurd

MondeoWilco (0), 19 jaar geleden

Ik heb ook een 1,8Td uit 1999. Ik weet dat in 1999 een aantal aspecten van de mondeo-lijn is veranderd. Die van mij blaast ook i.p.v. een fluittoon. De turbo werkt echter prima en ik heb voor dit blok een zeer goede acceleratie. Misschien dat het blazen standaard is op mondeo's vanaf 1999?

hus104 (0), 19 jaar geleden

ow ok nou ben dan blij dat er nog iemand met hetzelfde rond rijdt en dat van de acceleratie is bij mij ook zo hij is best pittig. Bedankt voor je info maar ff nog een vraagje wat verbruikt jou auto dan

MondeoWilco (0), 19 jaar geleden

Ik rijdt op een volle tank ongeveer 800 tot 850 kilometer. En ik rij erg pittig, bij acceleren eigenlijk altijd wel 3500+ toeren (als ie warm is!)

jorkor185898 (0), 19 jaar geleden

ik rijd gemiddeld 1 op 13
dus zo`n 700 a 750 km op een volle tank van 55 a 60 liter

ik moet er dan wel bij zeggen dat ik een station met grijs kenteken uitvoering heb met een verhoogd dak dus dat verbruikt al wat meer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.