Chrysler Voyager: Remmen achter

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

Hallo,

als ik echt stevig rem bij hoge snelheid remt de auto wel maar maakt een bonkerig geluid. Bij lage snelheid tot ca 100 is er niets aan de hand.
ik heb naar de blokken gekeken en achter zijn ze redelijk op. Ze zijn achter schuin afgesleten waarbij het bovenste gedeelte echt dun is. Bij mijn vorige auto een espace zijn ze bij kwikfit 2,5 uur bezig geweest blokken te vervangen...maar wil het zelf doen. Voor heb ik wel eens vervangen en is redelijk simpel. Gaat het vervangen van blokken achter net zo simpel als voor of moet ik ergens op letten. Zitten er ook rembloksensoren op zo'n voyager?

stallone

Geplaatst door stallone (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Stallone,

Misschien dat je contact op kunt nemen met Sander van Beek, Sandbeek hier op het forum. Hij woont bij je in het dorp
Hij heeft ook zo'n Voyager en heeft laatst ook z'n remmen vervangen, misschien dat hij je kan vertellen hoe het zit.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

het heeft ff geduurd maar uiteindelijk is het hem toch gelukt.

suc6

Gr

Peco Power

stallone (0), 15 jaar geleden

Hoi, bedankt maar dat betrof de voorremmen....dit was specifiek achter.....maar goed maak het morgen wel los zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Ben nooit verder gekomen dan de voorremmen omdat die het meeste slijten.
Je hoort het nog wel.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Okay, ik gaf gewoon een tip, 2 weten meer als 1 en hij heeft ook al geleerd om zelf dingen op het internet uit te vinden, bovendien is hij handiger dan ie zich doet voorkomen, hij weet met veel auto's uit de problemen te komen. Waarschijnlijk heeft ie ook wel wat ruimte om te sleutelen met zo'n wagenpark.
Het is ook veel gezelliger werken.

Groeten

Peco Power

br0ns (0) PRO, 15 jaar geleden

- Voor is het zelfde als achter enkelt let wel op dat je links en recht goed monteert en zit verschil in de buitenste remblok staat ook een letter op een L voor links en een R voor Rechts.
-Let ook op dat je de buitenste blokken goed monteert er zitten 2 nokjes op en die moeten in de 2 gaatjes zitten die in de klauw zitten. Dan ligt hij vlak tegen de klauw aan.
-Remzadels goed schoonmaken willen later nog wel eens moeilijk gaan schuiven er over of zelfs vast zitten.


Dit dat je nu wel aan de slag kan.

Wieltje los.
2x inbus 7 los.
Nu kan de klauw er af.
Blokjes er uit.
Zuigertje terug drukken.
Zadel Schoonkamen en beetje smeren.
Blokjes er in.
klauwtje er op en GOED vast zetten dat ze niet los kunnen lopen.
Wieltje er op ook deze GOED vast zetten.
Zelfde aan de andere kant.
REMMEN OP POMPEN BELANGRIJK
Proefrit even rustig in remmen.

Als het voor is gelukt moet het nu ook achter lukken.

Greetz Sylvester

stallone (0), 15 jaar geleden

Gelukt ja

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.