Toyota Avensis: airco + boordcomputer d4d avensis

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: D4D

Hallo, ik heb een vraag over de airco en boordcomputer.
Voorheen als ik 's morgens starte ging de airco automatisch weer aan (als hij aanstond bij uitzetten van de motor). Nu doet hij dit niet meer. Als de auto ongeveer 3 a 5 uur stil staat, moet ik handmatig de airco weer aanzetten.
Niet dat het nou een vreselijk probleem is, maar ik wil het wel graag weten. Wellicht is het in combinatie met: als ik de motor uitzet, en een minuut later weer start, ben ik de KM gegevens kwijt in het display van de boordcomputer, deze staat dan weer op 0 (niet de KM -teller !) Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zit er wellicht een backup batterij oid ergens verborgen?

paul-tommy

Geplaatst door paul-tommy (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Nico8119 (0), 15 jaar geleden

Ik denk eerder een zekering of een los contact. De constante +12V spanning is er niet. De backup batterij zit onder de motorkap: de accu.

paul-tommy (0), 15 jaar geleden

[quote=Nico8119]Ik denk eerder een zekering of een los contact. De constante +12V spanning is er niet. De backup batterij zit onder de motorkap: de accu.[/quote]
Hoi Nico, kun je mij het nummer / plaats van de zekering geven? ga ik het nazien bij daglicht.

Ik denk er nu 4-3-2009 eigenlijk pas aan: als de accu los is geweest ben ik alle instellingen van de boordcomputer kwijt. (fabrieksinstellingen staan dan weer terug) Kan het dan nog wel een kapotte zekering / constante 12 volt zijn? dan zou ik toch altijd terug vallen in de fabrieksinstellingen als ik de motor af zet?

paul-tommy (0), 8 jaar geleden

IS helaas met de gegevens niet opgelost. Leer er maar mee leven

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.