Volvo 440: 440 schakelt niet meer en koppelingspedaal zit op de bodem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hallo,

Sinds een paar dagen merkte ik dat mijn 440 wat zwaarder begon te schakelen, in de 3e kon soms al amper zonder gekraak.
De auto heeft 287K gelopen.
Sinds gister ging het schakelen zwaarder en na een snelwegrit krijg ik geen beweging meer in de versnellingspook.
Motor uit, in een versnelling, starten en wegrijden..... bij een garage is er wat gestelt maar dat bleek van korte duur.
Gisteravond na eenzelfde snelwegrit precies hetzelfde na het het eindigen van de afrit... het koppelingspedaal zit ook op de bodem.

Eind verhaal, of de moeite van het nakijken nog waard?
Ik heb het met een P. 205 ook al eens gehad en daar was een of ander blokje van een kabel kapot.

Bedankt alvast!

Arjan2

Geplaatst door Arjan2 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Herman BMW (0) PRO, 15 jaar geleden

blijkbaar was je koppelingsplaat al zover versleten waardoor je dus het omschakelpunt van je drukgroep diafragmaveer verandert en dus zwaarder word met bedienen. ik denk nu gewoon dat of er drukvingers zijn gebroken of je kabel kapot is maar dat kun je zo controleren

Arjan2 (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor de reactie, maar hoe controleer ik dit?
Het lijkt dat de kabel heel is, de koppeling heeft ook niet geslipt en stonk ook niet.
Sinds een week ging hij soms wat moeilijker in de 3e versnelling, gister schakelde de bak zwaar en toen was het dus ook direct afgelopen.

Arjan2 (0), 14 jaar geleden

Bak was vastgelopen, kon niet meer voor of achteruit.
De auto was het niet meer waard en is naar de sloop gegaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.