Renault Grand Scenic: Distributieriem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Ik ben sinds December in het bezit van een Renault grand scenic van 2004 met 30.000 op de klok.
Nou opende ik het portier gisteren en daar zat een kaartje van de dealer dat bij sep 2009 of bij 45.000 kilometer de distributieriem vervangen moet worden. Ik wil heel graag weten of dat wel ECHT nodig is want volgens het boekje moet hij 120.000 km of bij inderdaad 5 jaar maar mij lijkt het behoorlijk onnodig want hij heeft behoorlijk gelopen en rijd geweldig.

RenaultGrandScenic

Geplaatst door RenaultGrandScenic (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

De levensduur / vervanging van een distributieriem is gerelateerd aan km of het aantal jaren.

Het kaartje van de dealer lijkt mij wel duidelijk................

Gr. paul

RenaultGrandScenic (0), 15 jaar geleden

en als ik het laat vervangen aan welk bedrag moet ik dan denken 750 E ongeveer ?

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=RenaultGrandScenic]en als ik het laat vervangen aan welk bedrag moet ik dan denken 750 E ongeveer ?[/quote]
Denk geen 750,- eerder 450,- / 500,- max

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Je kunt natuurlijk ook in uw buurt een offerte laten maken..

www.mijngarage.nl

Let wel even op : vraag een duidelijke omschrijving omtrent de werkzaamheden, onderdelen die dan vervangen zullen worden.
De prijzen daardoor kunnen soms enorm verschillen.

Gr. paul

harnak (0), 15 jaar geleden

vergeet de waterpomp niet bij deze auto en alle meeloop en spanrollen heb vandaag toevallig voor de zelfde motor offerte opgevraagd €750 dus even uitzoeken at het gereedschap kost wat ik nodig heb om het zelf te doen

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=harnak]vergeet de waterpomp niet bij deze auto en alle meeloop en spanrollen heb vandaag toevallig voor de zelfde motor offerte opgevraagd €750 dus even uitzoeken at het gereedschap kost wat ik nodig heb om het zelf te doen[/quote]
Alleen aan gereedschap heb je niets, de kennis, feeling brengt het uiteindelijk tot stand.

Gr. paul

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

Gewoon (laten) vervangen... 5 jaar is geen grapje. Heb er al heel wat losgehaald die het niet zo nauw namen met de jaren..

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

juist Paul en Rene.

Als je geen ervaring hebt met dit soort reparatie's niet aan beginnen.
Deze riemen zijn 1 van de moeilijkste om te doen op dit moment!
Laat het een goede garage uitvoeren!
overingens vind ik 750 euro aan de hoge kant!
ik denk ergens tussen de 550 en 650 euro!

harnak (0), 15 jaar geleden

[quote=autobedrijf van breugel]juist Paul en Rene.

Als je geen ervaring hebt met dit soort reparatie's niet aan beginnen.
Deze riemen zijn 1 van de moeilijkste om te doen op dit moment!
Laat het een goede garage uitvoeren!
overingens vind ik 750 euro aan de hoge kant!
ik denk ergens tussen de 550 en 650 euro![/quote]
de €750 die ik te horen heb gekregen is inclusief waterpomp.
ervaring had ik genoeg en ik weet dat het een van de moeilijkste is toen we de motoren kregen met riemen deed ik voor de hele stad de riemen tot de meeste het in hun eigen garage toch eens moesten doen en ze zelf ervaring kregen.
maar hier heb ik dus speciaal gereedschap voor nodig,maar morgen krijg ik nog een offerte en ook wat de onderdelen met gereedschap kosten en anders zal ik naar Eindhoven moeten komen.
groetjes Harnak

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Vind het een hoop geld........

Een rondje bellen kan enorm schelen.

Gr. paul

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

de set voor renault kos ongeveer €400
dus reken maar uit

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

kosten onderdelen:
distributie set gates K025501XS 149.76 excl. btw
waterpomp kuhl 1457WP 63.82 excl btw.
koelvloeistof ongeveer 25 euro ex btw
nieuwe krukas poelie bout 25 euro
nog wat klein materiaal en een uur of 4 werk!!

Henk Nobach (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=autobedrijf van breugel]kosten onderdelen:
distributie set gates K025501XS 149.76 excl. btw
waterpomp kuhl 1457WP 63.82 excl btw.
koelvloeistof ongeveer 25 euro ex btw
nieuwe krukas poelie bout 25 euro
nog wat klein materiaal en een uur of 4 werk!![/quote]
Je vergeet de multiriem met span- en looprollen en de afsluitdoppen in de cilinderkop.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Henk Nobach]Je vergeet de multiriem met span- en looprollen en de afsluitdoppen in de cilinderkop.[/quote]
Vooruit....

Komt er nog 30,- bij.... ;))

Gr. paul

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

Afsluitdoppen zit in de set. En als de prijsopgaaf bij dealer is dan idd. multi v incl spanrollen bij rekenen. Wij monteren altijd compleet set incl multi v en waterpomp, maar span en looprollen multi v niet , maar dit is een eigen keus natuurlijk.
Mischien is prijsopgaaf ook incl. nokkenastandwiel???

Sander10757 (0) PRO, 15 jaar geleden

25 euro koelvloeistof??Is dat wel het juiste type?

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

ik weet niet wat jullie tellen voor koelvloeistof maar ik vind 4,25 per liter echt genoeg!
Het is geen long-life motor olie of benzine!!

RenaultGrandScenic (0), 11 jaar geleden

Distributieriem inderdaad maar vervangen binnen de termijn, het is mij een te groot risico om daarvan af te wijken, gewoon bij de dealer laten doen die icm met een privilege pas 10% korting gaf!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.