Toyota Rav4: rav 4 kilometer teller laat minder zien dan dat hij in het verke

Bouwjaar: 2003, Motorcode: 2000

Beste mensen,

Ik heb een rav 4. De kilometer geeft minder aan dat hij in het verkelijkheid rijd. bijvoorbeeld de teller laat 60 zien en in het echt rijd ik er 100 mee.
En de verbijk is 1 op 10 is dat niet te veel voor zon auto

Met vriendelijk groet, Yakup

hasT

Geplaatst door hasT (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota RAV4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

als eerst het verbruik denk ik dat het wel goed zit een volvo xc90 met een d5 verbruikt evenveel
verde kan de afwijkende kmh-stand liggen aan de banden
leg je grotere banden om dan is met 1 rotatie meer afgelegt . dus de kmh teller geeft dan een lagere kmh aan
de banden maat moet dan 215/70R16
235/60R16 zijn.

dus mijn vraag liggen er orginaile banden onder ik moet wel zeggen dat je dan al gauw 22inch onder heb moeten liggen om een verschil te krijgen van 24km/h op 120 via berekent

als de snelheidsmeter niet via de bak werkt maar via de abs. dan kan het zijn dat de sensoren te ver af staan. zodoende denkt de computer dat je langzaam rijdt. dit heeft dus ook effect op de werking van de abs

normaal moet je 80rijden op de teller terwijl de tomtom 70-75km/h geeft. deze afwijking heeft hij normaal. dus zo rij je niet te hard als je even niet goed kijkt

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

Wijkt alleen de snelheidsmeter af of ook de dagteller en de totaalafstand?

hasT (0), 15 jaar geleden

de snelheidsmeter, en de totaalafstadteller geeft ook minder afgelegde kilometers af

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

Dan zit het probleem inderdaad in de pulsen en niet in het dashboard zelf. Zie antwoord van trucker0werner.

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

heb even rond gesnuffeld voor de verbruik
en ik zie dat je ongeveer een verbruik van 1 op 13 tot 1 op 15 mag/kunt verwachten
ik weet niet of dit een normale situatie is of dat dit is het uiterste geval is.

een lexus met de d4d blok die doet het niet goed 1 op 10 gemiddeld
dus het kan wel deze verbruik
maar dit ligt puur aan de mate van het gas pedaal
als je rijdt volgens het nieuwe rijden dan zou je tegen de 1 op 13 of meer zitten
rij je met de wagen normaal dan is de verbruik 1 op 10 aardig vooral in de stad.
rij je op de snelweg lange afstanden dan zal je toch tegen de 1 op 13 moeten zitten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota RAV4 of stel zelf een nieuwe vraag.