Volkswagen Passat: Wegligging Passat

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi

hoi

ik heb een passat uit 2001 die niet comfortabel op de weg ligt. bij oneffenheden zoals gaten in de weg of sporen gaat het stuur naar alle kanten op... het is zelfs zo als je op een tramspoor rijdt de wielen het spoor willen volgen.

tevens heeft de auto als ik over kinderkopjes rijdt een aanhanger weggedrag. het stuur gaat alle kanten op. de auto is niet recht te houden.

tevens is de auto zeer gevoelig voor zijwind... schokbrekertest heeft uitgewezen dat de schobrekers voor 76procent in orde zijn. wel bestaat er achterin en verschil van 17procent.

4 nieuwe banden van het merk continental ecocontact3

auto is overigens 3 keer uitgelijnd...stuurkogelhoogte is ook afgesteld...

help !! waar moet ik de oplossing van dit probleem in zoeken?

van rossum

Geplaatst door van rossum (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Santa (0), 15 jaar geleden

Hoe is het met de rubbers van de achteras gesteld?
Geen speling in de voorste wieldraagarmen?
Stuurhuis goed vast?
Schadeverleden?

Schokdempers die voor 76 procent in orde zijn.....
Knap dat men dat kan "onderzoeken"....
Een verreden kilometerstand zegt mij meer, net zoals het gebruiksverleden van de auto m.b.t. evt. belading, aanhanger, etc.
17% verschil in de achterste dempers lijkt mij ook geen goede invloed hebben op de koersstabilteit.......

Ook uitlijnen is een vak apart maar als tevens de stuurkogelhoogte is gechecked ag ik er maar van uit dat de uitlijning gedaan is door iemand die er wel wat kijk op heeft. Het BLIJFT echter een zaak van afstellen EN controleren tijdens rijden. Simpelweg op het computerscherm de blokjes "in het groen zetten" is bij sommige auto's gewoonweg NIET voldoende, dan wordt er wat meer van de afsteller verwacht!

Je zou kunnen overwegen om de achterse schokdempers te vervangen. Stelt niks voor en op Marktplaats kun je nieuwe achterdempers van het merk ALKO vinden voor 50 euro per stuk. Val je je dus GEEN breuk aan.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

zijn dit banden van het type meer velg dan band?? zo ja, daar rijden ze allemaal beroerd op, kijk eens hoe hij het doet met de standaard stalen velgen.....

Santa (0), 15 jaar geleden

[quote=audia4]zijn dit banden van het type meer velg dan band?? zo ja, daar rijden ze allemaal beroerd op, kijk eens hoe hij het doet met de standaard stalen velgen.....[/quote]
Ja, daar heb je helemaal gelijk in!

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Precies,is de auto verlaagd? Andere/bredere banden/grotere velgen,indien andere velgen:is de ET maat wel hetzelfde als origineel? Speling in ophanging? Niet 3x door dezelfde persoon uitgelijnd? (misschien ziet hij iets over het hoofd).

1983ronald1983 (0), 15 jaar geleden

draagarmen van deze auto zijn nogal wel eens een probleem.

Santa (0), 15 jaar geleden

[quote=1983ronald1983]draagarmen van deze auto zijn nogal wel eens een probleem.[/quote]
Tja, daar kun je alle kanten mee uit, he...?

1983ronald1983 (0), 15 jaar geleden

het is gewoon een kwaal van deze auto's dat de draagarmen slecht zijn. weet niet of het natuurlijk bij jouw het geval is. maar mischien kun je er wat mee.

ik snap alleen je reacie niet helemaal..

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=1983ronald1983]het is gewoon een kwaal van deze auto's dat de draagarmen slecht zijn[/quote]
Vanaf bj 2001 worden draagarmen nauwelijks nog vervangen.

Gr. paul

VW-Blazer (0) PRO, 15 jaar geleden

Voor deze auto is toch speciaal gereedschap om die kogels van de draag armen te stellen?

weet niet helemaal zeker meer wat precies af te stellen is maar wij hebben er speciaal gereedschap voor liggen om de diepte te bepalen van de kogels in het fusee.
Dat heeft invloed op het gedrag van de auto bij het in en uitveren.

Groetjes

Edith: Sorry niet goed gelezen

Santa (0), 14 jaar geleden

No offense.....

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

nou, 3 maanden later maar een slotje er op dacht ik.

Mercury, moderator Problem Car

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.