Peugeot 308: dagrijverlichting

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 vti

De 308 is uitgerust met dagrijverlichting zowel op de xt als xs versie alleen bij de XT branden de 21w lampen en bij de XS de dimlichten.
Nu wil ik bij de XS de 21w lampen inschakelen maar volgens de dealer kan dit niet ? Alles zit erop en is aangesloten ! Weet iemand hoe dit mogelijk is.

plm-a

Geplaatst door plm-a (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden

Volgens mij kan dit wel. Afgelopen week een 308 op de 21W dagverlichting ingesteld/geactiveerd en het werkte.
Is een instelling in de BSI die je moet (laten) activeren, maar het staat een beetje ongelukkig omschreven. Staat dus niet als dagverlichting aangegeven. Ze gebruiken er een andere aanduiding voor.
Vraag me niet onder welke afdeling het in de BSI instellingen staat en ook de andere aanduiding ben ik vergeten. (shame)

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

hans, als je het programma rijklaar maken nieuwe auto gebruikt wordt de functie voor nederland niet geactveerd. je kan hem wel handmatig veranderen tijdens het rijkaar maken. Wij activeren het dus niet standaart. alleen als de klant er om vraagt. Ze heten dacht ik appellichten en ze zijn inderdaat ook gewoon te programmeren op alle versies zover ik weet.

hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden

PT, het was ook niet tijdens rijklaar maken, maar nadien voor een klant die langskwam met dezelfde vraag als vraagsteller. Ben toen gaan zoeken in de BSI.
Het is dus handmatig achteraf ingesteld......en nu je het zegt: inderdaad appelverlichting met een streepje boven de e van appel.
In stand 0 van de lichtschakelaar zonder branden achterlichten (dacht ik?) of i.c.m. automatische stand van de verlichting.

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

idd zonder branden achterlichten...

wij zetten het standaard uit, teveel mensen klagen dat hun lichten niet uitschakelen...

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Bij ons staan ze ook standaart uit. Die functie is eigenlijk voor Scandinavische landen waar dagverlichting verplicht is. Achterlichten branden inderdaat niet mee.

Jaap Jansen (0), 15 jaar geleden

Laat mij het even verduidelijken.... appelverlichting is aanwezig op elke 308 en kan door de klant worden ingesteld in het menu van de boordcomputer. Deze dagrijverlichting wordt door Peugeot Appelverlichting genoemd en omvat twee 21 W lampjes aangestuurt door een relaitje voor de zekeringhouder motorruimte. Deze verlichting moet men niet verwarren met dagrijverlichting zoals te programmeren in de BSi. Die optie is namelijk speciaal voor scndinavische landen waarbij ook de achterlichten branden.

Kortom:

Appelverlichting, alleen 21 w lampje in koplamp, in te stellen via menu boardcomputer en aanwezig op elke Peugeot 308.
Dagverlichting, dimlicht met achterlichten, in te stellen in de BSI en ook aanwezig op elke 308 en verplicht voor auto's afgeleverd in scandinavie.

Groet,

Jaap.

baur21 (0), 15 jaar geleden

hallo,

weet iemand of mijn 607R 2005 de mogelijkheid heeft om dagrijverlichting inteschakelen?
ik heb hier wel de vin-code VF39UUHZJ92203445

Groetjes Jan

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja dat kan, opent u gelijk ook even een nieuw topic voor dit probleem alstublieft ? Dan hebben andere gebruikers van het forum hier ook wat aan.

Met vriendelijke groet,

PT nieker

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.