Hyundai Atos Multi: Geluid versnellingsbak

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1000

De versnellingsbak van de Atos maakt een "tractieauto" achtig geluid.

In de 1ste versnelling hoor je niks maar vanaf de 2de t/m de 5de is het een behoorlijk kabaal.

Motor loopt prima, koppeling is ook 100%.


Ik ken dit type auto verder niet dus geen idee of dit "normaal" is.

Kan me voorstellen van niet ook al is het natuurlijk een dinky toy zonder enige geluidsabsorberende middelen.

Safrane RXE

Geplaatst door Safrane RXE (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Atos? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Theo Veenman (0), 15 jaar geleden

Hallo ze mogen toch wel wat geluid maken,zie het antwoord van mij op een eerder forum in overleg met importeur hebben het toch wat kunnen veranderen door een betere kwaliteit lagers erin te zetten en de voorspanning te wijzigen dit heeft tot een redelijk resultaat geleid dat de meeste klanten er mee konden leven theo

Safrane RXE (0), 15 jaar geleden

Beste Theo,


Wel vreemd dat enkel vanaf de tweede versnelling dit geluid optreedt.
Dat voorspannen, is dat zelf te doen?

Olie verversen van de bak een optie, zo ja is dit makkelijk te doen.

Eventueel een toevoeging aan de olie (slick50 voor bakken?) erin gooien?

Lody60 (0) PRO, 15 jaar geleden

waarschijnlijk is de priseas lager stuk

Safrane RXE (0), 15 jaar geleden

En dan........nieuwe bak, revisie.

Kostbaar?

Lody60 (0) PRO, 15 jaar geleden

JA rep of bak v/d sloop .............bak moet in geval van rep uit elkaar...........lager is niet zo duur maar arbeidsloon maakt het duur,..........denk rond de 500.........veel geld he?

Safrane RXE (0), 15 jaar geleden

Tja das behoorlijk. Ding heeft net 51Dkm gelopen...........

Theo Veenman (0), 15 jaar geleden

Om de lagerspanning te wijzigen moet de versn.bak uit elkaar,je zou is met een andere atos moeten gaan rijden om het verschil te horen,af fabriek doen ze er weinig aan,ligt aan de nieuwprijs van de auto aldus een lezing van de importeur theo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Atos of stel zelf een nieuwe vraag.