Renault Grand Scenic: Remmen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Mijn Renault Grand Scenic heeft bij achteruitrijden onzettend hard piepende schrapende remmen hetzelfde geluid als bij een NS trein bij binennrijden maar dan nog iets zwaarder er is 33.000 KM mee gereden

RenaultGrandScenic

Geplaatst door RenaultGrandScenic (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

8je (0) PRO, 15 jaar geleden

Even naar de dealer, er zijn diverse mogelijke oplossingen bekend. Varierend van een kleine extra massa op de achterremklauw tot het vervangen van voorremschijven, blokken en klauwen door een andere uitvoering.
Ik weet niet zeker of renault hier ook nog wat aan meebetaald.

RenaultGrandScenic (0), 11 jaar geleden

Volgens mij heeft de dealer dit opgelost door de blokken in te smeren met kopervet en ergens geultjes in te slijpen dat vieze troep afvoert in plaats van binnen het remsysteem houdt.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Blokjes afkanten zelf met en flex een gootje erin slijpen om het vuil af te voeren.
Bij de schijven de slijtranden wegslijpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.