Volvo 850: Volvo 850 TDI start slecht bij warme motor en warm weer.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Goedenavond,

Mijn volvo heeft zo nu en dan een probleem met het aanslaan. Wanneer de motor warm is en de buitentemperatuut zo rond de 20-25 graden is en ik maak een korte stop (10 minuten) dan krijg ik de auto niet meer aan zonder hulp van startkabels. Startmotor draait net niet rap genoeg om aan te slaan terwijl hij normaal bij deze snelheid gewoon aanslaat.
Wat kan dit zijn?

Groet Arend Bouma

bouma206

Geplaatst door bouma206 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

ik weet niet of deze lang geleden een nieuwe d-riem heeft gehad. anders zou hier het probleem kunnen zijn.
bij de tdi zitten naast de d-riem ook nog een pompriem. als de dieselpomp maar een graad verschoven staat ten op zichte van de krukas dan krijg je al problemen met inspuiting.

enige is dat ik niet snap is dat hij wel goed snel ronddraait maar niet zonder startkabels.
je kunt hem in ieder geval laten uitlezen. en kijken of de startspanning nog ook allemaal goed is

bouma206 (0), 14 jaar geleden

Auto is inmiddels verkocht maar ik kan wel melden dat de oplossing zat in het plaatsen van een nieuwe startmotor. De oude draaide te langzaam zeker wanneer de motor erg warm werd. De startmotor begon dan te "plakken".
Opgelost dus door een nieuwe startmotor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.