Chrysler Voyager: APK gekeurd en schuurt in remmen volgens (nieuwe) klant

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.3

nieuwe klant komt binnen met omschrijving klacht "piepende ,schurende remmen"
auto is recentelijk voorzien van APK door een niet nader te noemen bedrijf in Utrecht(28-04-2009)
KM stand na afmelding apk(28-04-2009) + 400 KM
en wat zien we ?
wordt je even stil van ,niet?

http://img10.imageshack.us/img10/3759/br...

http://img517.imageshack.us/img517/4691/...

Frank3137

Geplaatst door Frank3137 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

Treb (0), 14 jaar geleden

Brrr, de remwerking zal wel voldoende zijn geweest?!?!

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Dit toont weer eens aan dat het APK systeem NIET deugt.

Gr. paul

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

ik denk dat ie gekeurd is bij de spoorwegen daar rijden ze ook ijzer op ijzer

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

28/4??
Dus net voor de "nieuwe apk"!

Ik denk dat deze auto met opzet voor 1 mei gekeurd is geweest, en daarna verkocht om zo deze reparatie uit te sparen!!

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

bedrijf aangeven bij de RDW ! dit kan echt niet ....

idd paul complete systeem wrkt niet (en natuurlijk valt er bij zulke bakjes nooit een steekproef)

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

auto is denk ik niet bij de keuring aanwezig geweest alleen het kentekenbewijs. gr john

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje]idd paul complete systeem wrkt niet (en natuurlijk valt er bij zulke bakjes nooit een steekproef)[/quote]
Heb altijd al gezegt......

Dat hele APK geneuzel neerleggen bij diegene die ook de REGELTJES bedenkt.

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

het systeem werkt wel maar sommige bedrijven/keurmeesters deugen niet en als de eigenaar van deze auto hem zelf heeft aangeboden voor de keuring lijkt het mij sterk dat een keurmeester dit alleen voor het apk tarief heeft goedgekeurd. gr john

Frank3137 (0) PRO, 14 jaar geleden

UPDATE :
Eigenaar heeft eerst tel contact opgenomen met verkoper/keurmeester ,werdt direct voorgeslagen om auto op te halen
en gratis het "euvel" te herstellen
Gezien de omstandigheden wilden ze ook wel "gewoon"de auto terugnemen mits dit niet aan de grote klok werdt gehangen
Dit slaat toch echt alles !!

1 uur later volgde al een fax als voorblad vooruitlopend op een aangetekende brief naar deze heren!

Helaas voor verkoper/keurmeester is deze klant een leek op gebied van auto's MAAR wel een jurist met 30 jaar ervaring !!!
DIT is dus echt de grootste fout wat ze ooit gemaakt hebben in hun carriere als verkoper/keurmeester
denk dat we hier nog wel het een en ander van gaan horen
De afspraak met een onafhankelijke Voertuig-Expert (die ook in geval van gerechtelijke procedures mag/kan getuigen)
is reeds gemaakt
vermoed dat het bedrijfspand al bijna leeg is evenals de voorraad auto's ,gezien wat hun te wachten staat !!

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=johndoornbosch]het systeem deugt wel maar sommige bedrijven/keurmeesters werken niet mee en als de eigenaar van deze auto hem zelf heeft aangeboden voor de keuring lijkt het mij sterk dat een keurmeester dit alleen voor het apk tarief heeft goedgekeurd. gr john[/quote]

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

keurmeester is voor de rest van zn leven genezen

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje]keurmeester is voor de rest van zn leven genezen[/quote]
denk het niet ik ken er een paar die knoeien al hun hele apk carriere en zijn ook al een paar keer juridisch aangepakt wat helaas geen gevolgen had voor die jokers. het is in deze maatschappij zo geregeld dat de eerlijke mensen net zo streng gecontroleerd worden dan de knoeiers.gr john

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

en weet je wat ik niet snap,nu keuren ze zo'n auto goed verdienen ze niks aan en kost ze niks meer of minder, als ze deze afkeuren hebben ze wel kans er een klant bij te krijgen.

Frank3137 (0) PRO, 14 jaar geleden

robby , klant heeft auto gekocht met voorwaarde : veilig en krasje deukje,vlekje etc maakt hem niks uit
anders had hij een NIEUWE erbij gekocht !!
vond het model leuk en leek handig ivm 7 stoelen/giga laadruimte ineen !
,leggen ze wel 2 nieuwe voorbanden erop enkrijgt nw APK
al had klant er 500 bij moeten doen :geen probleem !
nu hebben ze wel echt een probleem !!
jammer dat door dit soort berichtenAPK in een kwaad daglicht komen te staan
net als bij TOPIC opel Astra met rotte voorbrug , toevallig vorige week zelf gezien bij collega
haalde nooit een onderplaat weg ,door media nu bij alle auto's altijd voor zekerheid

Hans4040 (320) PRO, 14 jaar geleden

Eng hoor!!!

marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden

Daar wordt echt even stil van.........

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

dit soort bedrijven zitten er bij ons ook.
deze hebben vaak 2 of 3 erkeningen, mogen ze met de ene niet meer keuren dan gaan ze verder op de andere.
als de straf periode erop zit beginnen ze weer opnieuw!

Apk op zich is best goed geregeld in nederland vind ik.
Het zijn onze "collega's"die dit bederven!!!

Groeten
Bart

Hans4040 (320) PRO, 14 jaar geleden

Dan maar wat vaker een steekproef...dit kan toch niet?

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Hans4040]Dan maar wat vaker een steekproef...dit kan toch niet?[/quote]
idd hans op de zwarte lijst met die jokers en bij de eerste de beste miskleun erkenning en diploma levenslang intrekken. gr john

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Zegt meer dat APK, niets zegt over staat van onderhoud.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.