Nissan Primastar: Gaspedaal reageert niet, na starten.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Gaspedaal reageert na start niet. Dit gebeurt niet altijd(af en toe). Na nieuwe start zelfde probleem. Na verloop van tijd gaat gaspedaal weer reageren. Zelf denken wij aan een elektrische storing. Voor de volledigheid, auto start dus wel en slaat goed aan, alleen doet het gaspedaal niets.
Diversen dealers geraadpleegd, geen eenduidige oplossing. Wie kan ons helpen?
Bij voorbaat bedankt, Jarco.

hab

Geplaatst door hab (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primastar? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Nissanwielmonteur (0) PRO, 14 jaar geleden

Software update van ecm, rem en koppelingsschakelaar controleren, egr-controleren.

Als je goe dluisterd dan hoor je aan het lopen van de motor wanneer het gaspedaal het weer gaat doen.
Volgens een oud Renaultman is de oorzaak dat de computers nog met elkaar communiceren over de "opstartfase" als ik het even simpel zeggen mag. Als je iets langer het contact aanlaat zonder te starten dan zou het probleem zich niet voor moeten doen.

Averdonk (0) PRO, 14 jaar geleden

Ongeveer een half jaar geleden exact hetzelfde gehad met een Traffic.
Bij de plaatselijke Opeldealer nieuwe software ingezet en LMM vervangen. Tot nu toe (nog) geen problemen meer gehad.

nissan 300 (0) PRO, 14 jaar geleden

dit is een gekent probleem de oplosing is vertuivers vervangen heb dit al zeker 10 keer gedaan en het probleem was opgelost mvg jan

Nissanwielmonteur (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb pas geleden ook weer zo'n geval aan de hand gehad. Met het vervangen van de verstuivers was de klacht over.

Ik zoek alleen nog naar een logische verklaring!!!!!!! WIE???????

gifkikker13 (0) PRO, 13 jaar geleden

de logische verklaring is: je hebt teveel retour lek langs de verstuivers. Hierdoor heeft hij tijdens de start fase te weinig druk. Maar net genoeg om aan te laten slaan. (retouren meten op de verstuivers, tevens kun je dit terug vinden in je meet waarden blok). Als de motor draait dan draait de pomp ook sneller. Hierdoor wordt je druk rail druk hoger en de ecu zal dan de motor weer gewoon laten werken en werkt hij ook weer op het gaspedaal.

hab (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb inmiddels het probleem opgelost:
Volgens dealer moest electronisch gaspedaal worden vervangen, echter ik had hier mijn twijfels bij!! Na veel metingen kwamen we tot de conclusie dat er 3 voedingsdraden van 3 sensoren tegen de carrosserie lagen.
Oplossing:
1. nieuw voedingsdraad trekken van verschil uitlaatgasdruk sensor.
2. nieuw voedingsdraad trekken van gaspedaal positie sensor.
3. nieuw voedingsdraad trekken van turbo druk sensor.

Bedankt voor het meedenken.

Jarco, monteur Wals Autobedrijven

Digicar (0) PRO, 13 jaar geleden

Hier hebben wij een softwarematige oplossing voor ontwikkeld. Vivaro, Trafic, Primastar hebben hier allen last van.
Verstuivers vervangen is ook niet de oplossing, kan zo na 2 maanden weer terugkomen.

Ik weet niet waarom deze tekst aangepast is, het is software welke wij in eigen huis ontwikkeld hebben en zeker bekend is bij uw merkdealer.
Het is geen reklame, maar wellicht voor velen onder ons een welkome tip.

Primastar2003 (0), 13 jaar geleden

hallo,

Ik wil graag op jullie als experts beroep doen.
ik heb mijn probleempjes met de nissan primastar hier beschreven:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Jullie hebben voor mijn eerste probleem verschillende oplossingen genoemd. Maar welke moet ik nou laten uitvoeren door de monteur?

Alvast zeeeeeeeer bedankt voor jullie goede intentie en moeite!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primastar of stel zelf een nieuwe vraag.