Audi 100: Stuwklep afstellen

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: aar

hallo

kan mij iemand vertellen hoe de stuwklep moet afgesteld worden of eventueel een duidelijke foto hoe hij eruit ziet ( gesloten of gedeeltelijk open moet staan )
heb namelijk een terugslag gekregen, en nu start hij niet meer
hij beweegt nog zeer goed open en toe maar als ik de grote rubberslang afneem zie ik dat hij teveel open staat
graag enige toelichting

mvg

CYBERBOB

Geplaatst door CYBERBOB (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 100? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Isde stuwklep niet beschadigd of vervormd??

Kijk ook gelijk waarom je een terugslag hebt gekregen.

Willem

CYBERBOB (0), 14 jaar geleden

nee is niks aan onsteking had ik per ongeluk verkeerd gedraaid
iemand nog eventueel foto's of info ?

audia4 (0) PRO, 14 jaar geleden

arm van stuwklep verbogen..... meestal ben na een flinke backfire je klaar met het hele inspuithuis.

enige wat je af kunt stellen is de speling in de cone, hij moet mooi in het midden vrij er doorheen lopen.

Les 1 met deze wagens (K en KE jetronic inspuiting) is, zit je te rotzooien met de onsteking enz. haal de slangklem van de rubber machet van de aanzuigbuis op het inspuithuis weg. Geeft ie backfire knalt het machet los en blijft de rest heel.

CYBERBOB (0), 14 jaar geleden

ja hij loopt er vrij doorheen maar nu weet ik nog niet of hij gedeeltelijk open mag staan of niet
wat ik eigenlijk moet weten moet hij openstaan?
en zo ja hoeveel moet dit zijn ?
mischien eventueel een foto ter info ?

mvg

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

bij de bij mij in onderhoud lopende 2.3E Coupe (NG) ligt de klep geheel vlak in het huis (dicht zeg maar).

deze loopt verder ook uitstekend.

@ audi A4, dat is zeker een goede tip.

ik kon m al, maar werkt wel

Willem

CYBERBOB (0), 14 jaar geleden

deze morgen nog een paar tjechen gebeld zijn de audi 100 komen halen voor export
dus bij deze is dit uvel ook alweer van de baan
mag dicht

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zo kun je het ook oplossen..:-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.