BMW 5-Serie 1997: Bmw 525tds ratelend geluid??? E39 (Problemcar.nl)

Welkom bij Problemcar

Mededeling: Let op: als particulier kunt u alleen bij Particulier een vraag plaatsen. Op de home-page gewoon het merk aanklikken onder Particulier. Heeft U hulp nodig bij het PLAATSEN van een probleem kunt U op werkdagen bellen met 06-19954278 (bgg of in gesprek kunt U een sms sturen) Problemen zijn er immers om op te lossen!!
Diagnoseapparatuur.nl Toolshop.nl De OlieConcurrent

#1 22 mei 2009 23:11

Esco54
Particulier
Woonplaats: Antwerpen
Geregistreerd: 26 juli 2008
Berichten: 160

Bmw 525tds ratelend geluid??? E39

BMW 5-Serie
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Diesel
Motor: 2500cc M51

Hallo mijn kameraad zit met volgende probleem met zijn 525tds E39...
Als de wagen wat warm wordt dan komt er een ratelend geluid uit de motor maar het blok is juist opengeweest en bijna alles is gereviseerd...
Klepstoters,distributieketting,kettingspanners,geleiders,lagers van de krukas en drijstang,2 kulassen,turbo,tandwielen van de distributieriem...
Hij heeft al voor 3000Ä aan onderdelen gespendeerd in deze wagen maar nog altijd komt er een ratelend geluid...hij weet geen raad meer.
Zijn er aub mensen die deze probleem kennen of ons kunnen helpen?

Esco54
Grtz.

Offline

 

#2 23 mei 2009 10:08

stefan84
Uitgesloten
Echte naam: stefan baggen
Woonplaats: born
Bedrijf: LKW Friends On The Road..
Geregistreerd: 14 oktober 2005
Berichten: 17171

Re: Bmw 525tds ratelend geluid??? E39

Dus als ik het zo lees,was voor de 'revisie' die tik ook al aanwezig en heeft hij nu zoiets alles nieuw gekocht zonder resultaat ?

Waarom is er niet eerst een juiste diagnose laten stellen waar die ratel vandaan kwam ?

Hoe is de staat van pomp en verstuivers e.d ?

Gr Stefan

Laatst bewerkt door stefan84 (23 mei 2009 10:09)

Offline

 

#3 23 mei 2009 12:00

Esco54
Particulier
Woonplaats: Antwerpen
Geregistreerd: 26 juli 2008
Berichten: 160

Re: Bmw 525tds ratelend geluid??? E39

Het is allemaal begonnen toen hij zijn EGR klep wou dichtmaken met een stuk van 10 cent...volgende dag is die 10 cent in de collecteur ingevlogen...dan draaide de motor opeens op 5 cylinders samen met een zwaar geluid.
Motor opengedaan en gezien dat de laatste piston beschadigd en ook 2 kleppen beschadigd...alle pistons vervangen en culas laten vlakken zonder resultaat...
Dan dacht men aan de kettingspanner en geleiders...deze ook vervangen samen met nieuwe tandwielen nogmaals zonder resultaat...
Toen motor binnengedaan bij een revisiebedrijf om te laten reviseren...weeral NIKS!
Nu weet hij het volledig niet meer zoveel kosten gedaan en nog ratelt zijn wagen...
Klepstoters en lagers van de krukas + drijfstang ook vervangen...

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Problemcar wordt aangedreven door PunBB
Alle content © copyright 2000 - 2014 Problemcar

Adverteer ook op Problemcar!

Ruilinjector JLM Roetfilter reiniging Besteonderdelen.nl
Onderdelenlijn.nl