Opel Vectra: auto begint te stinken gaat stotteren en slaat af

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: C1.6NZ E2

hallo,

Ik heb een probleem met me opel vectra c1.6NZ E2 1993
Als ik aan het rijden ben begint de auto van binnen een beetje te stinken gaat de motor stotteren/schokken en slaat daarna af(motorlampje gaat niet branden) paar minuten later kan ik hem weer starten(vaak moeilijk) en kan ik weer een stukje rijden en daarna begint het stotteren/schokken weer en slaat die weer af.

weet iemand iets wat het kan zijn?

bedankt alvast

Gr,Robert

Robert48

Geplaatst door Robert48 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

AstraKieft (0), 14 jaar geleden

Wat voor geur hangt er in de auto? Verbrandingsgeur?
gr

Robert48 (0), 14 jaar geleden

kan de geur niet echt beschrijven maar meer zoiets als een mix tussen verbrande koppelingsplaten/remmen en soort van hele lichte benzine geur.

Misschien idd wel verbrandingsgeur zoals jij zegt.

Gr,Robert

Robert48 (0), 14 jaar geleden

Ps ,heb het forum eens doorgelezen en heb gisteren dus een nieuwe brandstoffilter erop gezet.wat mij opviel was toen ik de oude brandstoffilter leeg liet lopen(nadat ik hem eraf gehaald had) dat er op een gegeven moment bijna zwarte benzine uitkwam.

Ik heb er daarna 10km meegereden en had geen probleem,maar ik weet niet wat hij gaat doen als ik er 100km me ga rijden dat ga ik straks uitproberen.

Gr,Robert

AstraKieft (0), 14 jaar geleden

misschien dat het nu wel opgelost is. Zat ook eerst te denken aan het brandstoffilter. Dit kan na al die jaren de benzintoevoer lelijk aantasten.

Misschien dat het nu over is.

Robert48 (0), 14 jaar geleden

[quote=AstraKieft]misschien dat het nu wel opgelost is. Zat ook eerst te denken aan het brandstoffilter. Dit kan na al die jaren de benzintoevoer lelijk aantasten.

Misschien dat het nu over is.[/quote]
Rij nu alweer een tijdje rond met de auto nadat ik er een nieuwe brandstoffilter op heb gezet,in het begin stotterde hij nog heel eventjes daarna heb ik nog injectie reiniger in de tank gegooid en heb nu helemaal nergens geen last meer van,auto rijd perfect nu.


Bedankt voor de hulp

Gr,Robert

AstraKieft (0), 14 jaar geleden

Hartstikke mooi! Jij bedankt voor je laatste reactie.

gr Dennis

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.