Hyundai Scoupe: Aandrijfassen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500

Ik ben begonnen om de koppeling uit te bouwen ivm vervanging drukgroep/plaat
Kan iemand mij aub helpen?
Ik krijg de aandrijfassen er absoluut niet uit.
Volgens de vraagbaak moet de fuseekogel los. Hier is weing ruimte en de vraagbaak spreekt over een speciaal gereedschap. Heeft iemand een andere oplossing om deze er uit te drukken? Verder krijg ik de borgmoer van de stabilisator stang met geen mogelijkheid los. Ook niet met WD40.
Is het een oplossing deze een beetje warm te stoken?
Weet iemand of ik beide aandrijfassen los moet halen voordat ik de bak laat zakken? Of komt de linkeras vanzelf los?

Misschien is er iemand die me in duidelijke taal stap voor stap kan uitleggen hoe te werk te gaan met de aandrijfassen. Ik zou zeer dankbaar zijn.

Richard_katwijk

Geplaatst door Richard_katwijk (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Scoupe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

nou de aandrijfassen zullen wel klemmen denk dat je die even voorzichtig met een dikke schroevendraaier tussen de bak en de as moet loswippen wel eerst de versnellingsbakolie aftappen anders wordt t zo n bende

fuseekogels kop even goed inspuiten met wd 40 dan met een dikke hamer tegen de kant slaan waar de kogel inzit deze zitten er klem in meestal schieten ze dan wel los

stabilisatorstang deze zitten vast aan de draagarm of niet? vaak zitten deze zo vast dat je de slijptol erin moet zetten en deze te vervangen meende dat dat iets van 10 euro was

succes

gr.marco

wim12199 (0) PRO, 14 jaar geleden

Het is toch handiger dat je de fuseekogels laat zitten en dat je de bouten aan de veerpoot los maakt, de cardans kun je er zo van tussen draaien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Scoupe of stel zelf een nieuwe vraag.