Renault Laguna: interieur verlichting (kachel)

Bouwjaar: 1996

Hallo lezers en kenners,

Afgelopen week heeft mijn verlichting van het interieur het begeven. Alleen kom ik er achter dat dit niet gemakkelijk te vervangen is. Of ik doe iets verkeer.

Kan het paneel wel aan de ander kant los krijgen (boven radio)maar niet aan de boven kant (onder ventilatie). Wie kan mijn vertellen hoe ik dit paneel het gemakkelijkst kan demonteren. Zodat ik deze lampjes kan vervangen

MVG
Michel C

michelcs

Geplaatst door michelcs (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

MHB (0), 20 jaar geleden

Is niet moeilijk, maar je moet wel e.e.a. verwijderen. Beginnen met asbak, dan bak waar de radio inzit. Aan de onderkant van het kachelgedeelte zitten 2 kleine (m4) boutjes. Losdraaien en paneel verwijderen. Weergave van de temperatuur is een lampje, de druktoetsen worden verlicht met een diode. Overigens geld bovenstaande voor de versie met ECC.

cavemania (0), 19 jaar geleden

Ik heb nog ff een vraagje, hoe moet ik de bak waarin de radio zit demonteren?? Heb de overige delen als los kunnen krijgen maar de bak van de radio blijft aan de bovenzijde vast zitten. Durf er verder niet zoveel aan te trekken want ik weet niet hoe hij vast zit. Kon de radio er trouwens niet uit krijgen omdat ik niet de juiste beugeltjes heb op het moment. De beugeltjes krijg ik binnenkort.

Ik heb een Renault Laguna 1.9 DTI 1999 zonder ecc.

jurien (0), 16 jaar geleden

Hallo,
Ik heb een renault laguna uit 1994 en de kachel doet het af en toe wel / af en toe niet. Springt zo maar ineens aan of helemaal niet..
Hoe krijg ik de bediening van de kachel eruit, zodat ik niet alles afbreek. De knoppen gaan tegelijk met het front mee eruit volgens mij.

Groet Jurien

cavemania (0), 16 jaar geleden

Zoals het bij onze laguna was moet je beginnen de middenconsole te demonteren vanaf de achterbank. Alle schroefjes etc. los. asbak er uit, bak van de radio er uit. Als die bak er uit is kan je de knoppen demonteren door een aantal moeren/bouten aan de onderzijde van het paneel los te draaien. Ik weer het niet meer exact maar gewoon ff goed kijken en dan komt het helemaal goed.

Is ongeveer een half uurtje werk als je alles weet te zitten.

Suc6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.