BMW 3-Serie: ruitenwisser doet het niet meer (e46)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320d

wie kan mij helpen met het volgende probleem, de ruitenwisser doet helemaal niks meer behalve sproei functie
ik heb het wel eens meer gehad dat de riutenwissers het niet meer deden maar dan wachte ik ff 10 min en dan deden ze het weer(soms ook wel is een paar uur gewacht voordat ze het weer deden.
Maar nu gebeurt er helemaal niks meer. alle zekeringen zijn in orde ,daar had ik gelijk al naar gekeken.
kan het een relai zijn? en waar zit die precies?
alvast bedankt

johan2805

Geplaatst door johan2805 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Johan

Als het goed is zit het relai op plaats : F59, Zie :

[url=http://img507.imageshack.us/i/12448277.p...][img]http://img507.imageshack.us/img507/6374/...[/img][/url]

Gr Stefan

vegito (0), 14 jaar geleden

Ik heb dat ook als het erg hard regent. zwaar gevaarlijk omdat je dan niks kan doet als je op het snelweg bent. Bij normaal weer werkt het gewoon goed en geen problemen maar, zodra het super hard regent dan doet ze raar ene keer wel andere keer niet of alleen sproeiers werken. Bij normaal regenval werken ze wel goed iig het is erg gevaarlijk als je niet je ruitenwissers kan aanspreken wanneer je het hardst nodig hebt één keer gehad hopelijk niet meer als ik het relais veranderd.

boccaccio (0), 14 jaar geleden

Het is een bruine relais, euro'tje of 15,- bij de dealer. Zit onder de motorkap rechts tegen het schutboard onder een deksel. (bestuurderskant)
5 minuten werk om te vervangen.

vegito (0), 14 jaar geleden

Ik hoop dat het daarmee opgelost wordt wil het echt niet meer meemaken. Je zal maar een ongeluk krijgen door iets simpels bij wie moet je dan aankloppen? morgen gelijk bij de dealer een nieuwe halen. Hebben jullie ook een nummer of verschilt dat per motor type?.

boccaccio (0), 14 jaar geleden

Je moet even de auto papieren mee nemen, dan kunnen ze op basis van je chassis nummer het juiste onderdeel opzoeken.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als je de laatste 7 cijfers van het chassisnr doorgeeft krijg je zeker weten het goede relai..

johan2805 (0), 14 jaar geleden

hij doet het weer...... was de ruitenwisser ralais koste me 15 euro en inzetten en klaar................
badankt voor de info allemaal

boccaccio (0), 14 jaar geleden

Mooi, bedankt voor de feed-back

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.